Hamarosan megkezdődhet az M1-es autópályát Esztergommal összekötő M100-as autópálya építése, az M1-es autópálya bővítésével párhuzamosan, utóbbit jóváhagyta a kormány, ezt jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter Esztergomban csütörtökön. 2022 tavaszán a kormány a beruházási stop miatt elhalasztotta az M100-as projektet, amelynek a megépítését a választások előtt megígértek.
Bővítik az M1-est
Megkezdődik az M1-es autópálya hatsávosra bővítése Budapest és Győr között 2025 augusztusában. A kormány által jóváhagyott, 800 milliárd forintos beruházás 100 év viszonylatában a legnagyobb autóút- és autópálya-építés lesz – jelentette be az építési és közlekedési miniszter csütörtökön esztergomi sajtótájékoztatóján. A teljes, 78 kilométeres szakasz 2029 elejéig készülhet el.
Első ütem
Elsőként a Budapest és Bicske közötti 24 kilométeres szakasz készül el, mely rendkívül összetett, hiszen Budapest agglomerációját, elővárosi közlekedését is érinti. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Hirdetés
M100-as
A miniszter azt mondta, hogy Magyarország kormánya mérlegelte az esztergomiak kérését az M100-as megépítésére, ennek megfelelően idén kiírjuk a feltételes közbeszerzési eljárást, így akár 2026 tavaszán elindulhat beruházás. “Magam is tapasztaltam, hogy milyen nehéz eljutni az M1-esről Esztergomba. Ezért igazuk van az esztergomiaknak, meg kell építeni az M1 és Esztergom között az M100-as autópályát” – mondta Lázár János.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Völgyhidak és alagutak
Az M100-as autóútként fog megépülni, viszonyt bonyolult műszaki tartalommal rendelkezik, így több völgyhíd és alagút épül a 32 km-es szakaszon. Emiatt a költségek elérhetik az 500 milliárd forintot.
Három szakaszban épül
Három szakaszra bontják a közbeszerzést, együttesen és külön külön is lehet ezeken indulni. Az első szakasz 150 milliárdba, a második 150-200 milliárdba, az utolsó 70 milliárdba fog kerülni. Emellett az is szóba került, hogy a város fontos közlekedési folyosón fekszik észak-déli irányba, ezért vizsgálják egy új Duna-híd építésének lehetőségét is.
Leállították a projektet
Két évvel ezelőtt Lázár János közlekedési és építésügyi miniszternek az volt a feladata, hogy leállítson szinte minden olyan beruházást, amivel a fideszes országgyűlési képviselők kampányoltak. Ezek közé tartozott az M1-es autópályát Esztergommal összekötő M100-as autóút, amelyről akkor azt mondta Lázár, hogy “kuka”. A két évvel ezelőtt 345 milliárdra becsülték a beruházást. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Kiemelt kép: