Karácsony Gergely aláírta a közgyűlési határozatot, mely a fővárosi forgalomcsillapítási terv kidolgozását célozza. A főpolgármester szó szerint vette bele az irományba a fővárosi Fidesz javaslatait.

„Ez nem egy határozat arról, hogy mostantól ez és ez lesz, hanem arról, ki kell dolgozni egy forgalomcsillapításról szóló fővárosi tervet, és ez a határozat most az ezzel kapcsolatos konzultációt, tervezést indítja el” – mondta a főpolgármester.

A javaslatban azonban szerepel, hogy a mintaprojektet úgy kell kidolgozni, hogy azokon a fővárosi utakon, ahol jelenleg 50 kilométeres óránkénti sebességnél gyorsabban lehet hajtani, csökkentsék 50-re a megengedett legnagyobb sebességet. Van szó benne az átmenő forgalom szabályozásáról, a belváros jelentős forgalomcsillapításáról, a járdák szélesítéséről, fővárosi jelentőségű kerékpáros útvonalak kiépítéséről, gyalogátkelők létesítéséről és egyes útszakaszok ideiglenes megnyitásáról a gyalogosok előtt – írja a Blikk.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A főpolgármester ezt írta Facebookon:

„Az egyeztetések lefolytatása után, a céljainkból nem engedve, de a fővárosi Fidesz-frakció javaslatainkhoz illeszkedő véleményének szó szerinti beépítésével írtam alá a határozatot, amely elindítja a forgalomcsillapítási javaslatainkról szóló konzultációsorozatot.

Tényleg örülök a forgalomcsillapítási koncepciónkról kialakult vitának. Mert minél többet beszélünk róla, annál kevesebb a félreértés és a félremagyarázás, és – úgy tapasztalom – annál több a támogató. Az első véleménynyilvánítók között jó páran voltak még, akikről okkal feltételezem, el se olvasták a nyilvánosságra hozott előterjesztést. Mert ha megtették volna, rájöttek volna, hogy szó sincs arról, hogy a városban mindenhol eltörölnénk a 70-es, vagy az 50-es sebességhatárt, hanem a jelenleg is nagy területen lévő forgalomcsillapított zónákat szeretnénk kiterjeszteni a most még túlzsúfolt lakóövezetekre, a sebességcsökkentés ott történhet majd, ahol ez indokolt.

Szó sincs arról, hogy mindenről magam akarok dönteni, hanem egy konzultációs folyamat elindításáról van szó, a budapestiek véleményének kikéréséről. A kerületi polgármesterekkel egyeztetve mintaprojekteket indítunk, ezek tapasztalatait is a budapestiek elé tárjuk, az ő véleményük kikérése után, az végéig születik meg a részletes intézkedési terv. A céljaink is egyre világosabbak mindenki előtt:

1. Csökkentsük a nullára a halálos közúti balesetek számát

2. Teremtsünk élhetőbb környezetet ott, ahol a túlzsúfoltság már a járvány előtt is sok gondot okozott.

3. Reagáljunk okosan a biciklis és a gyalogos forgalom iránt megnövekedett jogos igényekre.

4. Őrizzük meg amennyire tudjuk a tisztább levegőt, zöldítsük ki a városi betonrengetegeket.

5. És reagáljunk érzékenyen a járvány miatt megváltozott közlekedési és távolságtartási szokásokra, adjunk több teret a budapestieknek.

Erről szól a határozat, amit bárki elolvashat. Jó lenne, ha el is olvasná, mielőtt véleményt alkot róla. De alkosson mindenki véleményt, vitatkozzunk beszélgessünk egy élhető, zöld és biztonságos városról.”

Kiemelt kép: illusztráció