Új parkolási rendszerre van szükség a fővárosban, amely az első negyedórában ingyenes, azt követően pedig sávosan növekvő díjakat tartalmaz, ez mellett pedig az agglomerációs és a fővárosi közlekedést sokkal jobban össze kell fésülni – mondta csütörtökön a főpolgármester.
Egységes szemléletben készült új parkolási rendszerre van szükség a fővárosban, amely az első negyedórában ingyenes, azt követően pedig sávosan növekvő díjakat tartalmaz a belvárosban – mondta a főpolgármester csütörtökön, a budapesti Városháza közösségi oldalán közvetített, Budapest Restart című beszélgetéssorozat adásában.
Karácsony Gergely azért tartja szükségesnek a progresszív díjazási rendszer bevezetését a Belvárosban, hogy mindenki csak addig parkoljon, amíg az feltétlenül szükséges, és így gyorsabban váljanak szabaddá a helyek, könnyebben lehessen parkolni a városban.
Ezzel kapcsolatban megjegyezte, a parkolás ingyenessé tétele ezzel éppen ellentétes hatást váltott ki, hiszen sokan hetekig egy helyen hagyják az autójukat, emiatt pedig gyakorlatilag lehetetlenné vált a parkolás.
A főpolgármester azt is elmondta, nem mindenhol, vagyis nem „fűnyíróelv” alapján akarják csökkenteni a sebességkorlátot, hanem csak azokon a helyeken, ahol azt a közlekedés biztonságának növelése, vagy a zajterhelés, illetve a légszennyezés csökkentése indokolja.
Karácsony Gergely elmondta, a budapesti és az agglomerációs közlekedést a jelenleginél sokkal jobban össze kell „fésülni”. A főpolgármester megjegyezte, a közlekedés szempontjából jó irányt jelenthet a rozsdaövezetben épülő lakások áfakedvezménye.
Aki szereti a hoszú videókat, alább nézheti meg a bő egyórás felvételt.
Kiemelt kép: parkoló autók a Nagykörúton – Fotó: BPK