A dugók csökkentése érdekében a városvezetés pár napja megváltoztatta a Nagykorúton a forgalmi lámpák programozását. Ennek az lett a következménye, hogy a teljes vonalat tekintve 2 perccel lett hosszabb a villamosok menetideje. A sárga járműveken naponta 350 ezren utaznak, kérdés, hogy ebből hányan járják végig a teljes szakaszt, hiszen csak ők érzékelik a hosszabb menetidőt. Vitézy Dávid most a lámpaprogram visszaállítását kéri a főpolgármestertől.

Változás a forgalmi lámpáknál

A Városháza a hét közepétől változtatta meg a nagykörúti lámpaprogramot. Több közlekedési szakember szólt, hogy ez a villamosoknak nem lesz jó. Az iskolakezdésre azonban az autóforgalommal is csinálni kellett valamit, ezért a városvezetés azt mondta, a lámpák átprogramozása átmeneti lesz. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Vitézy kéri, hogy állítsák vissza

Szombaton Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója azt kéri Karácsony Gergelytől, hogy a lehető leghamarabb állítsa helyre a villamosbarát lámpaprogramot a Nagykorúton.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

2-3 perces késés

Vitézy Dávid úgy így fogalmazott: „A FUTÁR adataiból látható: a 4-6-os villamosok a menetrendhez képest már reggel 6-tól kezdve késnek, átlagosan 2-3 perccel lett hosszabb a menetidejük, ahogy pedig ezt a késést görgetik maguk előtt, a villamosok közlekedése egyre kiszámíthatatlanabb és egyenetlenebb lesz a nap folyamán.” – írja Vitézy.

Rossz hatás

A közlekedési szakember arra is utal a bejegyzésében, hogy ő előre szólt, hogy ez fog történni. Szerinte a késéseken túl további probléma, hogy a 60 helyett 90 másodperces lámpaprogramok eleve rossz hatással vannak a 2 percenként járó villamosokra, nem véletlen, hogy míg a korábbi lámpaprogramban 4 perces vagy annál ritkább követés csak elvétve fordult elő a körúton, az új lámpaprogramban ez rendszeressé vált.

Feltorlódó szerelvények

Nem azzal van a fő gond, hogy egy villamosra másfél perccel többet kell várni egy utasnak. A baj azzal van, hogy a késő villamoson nagyobb lesz a zsúfoltság. Innentől pedig öngerjesztő folyamat indulhat be. Túl sokan vannak a villamoson, tovább tart az utascsere, a villamos lekéshet még egy lámpát, közben feltorlódnak a szerelvények, a később jövő villamos meg majdnem üres lesz. 

Tarlós is megpróbálta

Vitézy posztjából kiderül, hogy Tarlós István, korábbi főpolgármester idején is átmenetileg átprogramozták a lámpákat, de az akkori városvezetés 3 nap után visszacsinálta, hogy a villamosok ne torlódjanak fel a körúton.

Napi 350 ezer használat

A Nagykörúton a legtöbb ember villamossal jár, a mérések szerint háromszor annyian, mint autóval. A 4-es és 6-os villamosok Európa egyik legsűrűbben közlekedő villamosvonalai, 330-350 ezerszer használják egy átlagos munkanapon.

Sok ember szenved

Vitézy Dávid hozzáteszi: „A legtöbb ember által használt és egyben legzöldebb közlekedési mód, naponta több százezer ember szenvedi meg a rossz forgalomszervezési döntés következményeit. Ez minden, csak nem zöld közlekedéspolitika.” – teszi hozzá a közlekedési szakember.

300 ezerrel több autó Budapesten és környékén

Karácsony Gergely cikkünk megjelenése előtti percekben arról posztolta, hogy a fővárosi dugók valódi oka, hogy egyre több az autó a fővárosi utakon, ugyanis 10 év alatt 300 ezerrel lett több autó Budapesten és környékén. „A budapestiek egy élhető, zöld város programjára szavaztak, ezért is teszünk meg mindent, hogy fejlesszük a közösségi közlekedést és egyszerűsítsük a kerékpárhasználatot a fővárosban.” – írta.

Nem olyan durva a helyzet

A főpolgármester az átprogramozott lámpák első napján a Magyar Közút Zrt. Budapesti Forgalomirányító Központjában kezdte a napját. Itt az összes fontos úton elhelyezett kamerák képét egyszerre lehet látni. Karácsony Gergely azt mondta, sokan tartottak attól, hogy az iskolakezdéskor nagyon nehéz lesz a közlekedés a városban, de a monitorokat elnézve „nem olyan durva a helyzet” – fogalmazott a főpolgármester és azt is elmondta miért lehetett reggel nyolckor haladni a legtöbb forgalmas csomópontban. Alább a teljes videója. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: 4-es, 6-os villamos – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu