Tarlós István főpolgármester a hvg.hu-nak adott interjújában elárulta, hogy legkorábban mikortól lehet kitiltani a dízeles autókat Budapestről, ez mellett szóba kerültek a fejlesztések is.

Arra a kérdésre, hogy miért vállalta el, hogy újra indul, a főpolgáármester azt válaszolta, hogy „Úgy éreztem, végül nem mondhatok nemet. A miniszterelnök nem az az ember, aki szeret engedményeket tenni, főleg nem sokat. A kettőnk karakterében vannak hasonló vonások, de nagyon eltérőek is. „

Tarlós az interjúban elmondta, hogy Budapestnél marad az összes közszolgáltató cég, visszakerülhetnek a városhoz a Fővárosi Csatornázási Művek kisebbségi részvényei, de garanciát kapott arra is, hogy az FKF ezután havi ütemezésben megkapja a korábbi beszedési hatékonyság mértékének megfelelő szemétszállításért járó összeget, ami azt jelenti, hogy nem lehetnek működési problémái, így nem akadozhat a szolgáltatás. Megállapodtak a teljes budapesti árvízvédelem felülvizsgálatában, megtervezésében, felújításában, erre száz éve nem volt példa. És akkor még ott van a hármas metró, a HÉV-felújítás, új villamosvonal épül a Bajcsy-Zsilinszky úton, illetve a Kopaszi-gáthoz, készül a metró meghosszabbítása Káposztásmegyerre, de még sok más is lesz: Galvani és Aquincumi híd felújítása, a Lánchid és környezetének rendezése, aztán következik a Népliget megújítása, a Nyugati tér átalakítása.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A 3-as metró felújításának csúszásáról azt mondta, hogy a késés azért van, mert a 2010 előtti kurzus 78 milliárdos működési adóssághalmazt hagyott a BKV-nál. A kormány 2015-ben vett át a maradék 50 milliárdot. Amíg ez nem történt meg, semmilyen kötelezettséget nem lehetett vállalni metrófelújításra, mert fedezet nélküli kötelezettségvállalás lett volna.

Itt a dízelesek rettegett dátuma

A levegő minősége kapcsán Tarlós István azt mondta, hogy „A jobb levegőhöz például ki kellene tiltani a dízelautókat, be kell fejezni a hármas metró felújítását, őrzött P+R parkolók kellenek. Rendszeresen jelennek meg ranglisták az élhető városokról, ezekben Budapest egyre jobb helyen van. Ezt nézzék, ne azt kérdezzék, miért nem tiltjuk ki a dízelautókat azonnal. De vannak tervek? Mikorra várható ezeknek a kitiltása például? – teszi fel a kérdést a lap munkatársa. A főpolgármester erre azt válaszolta, hogy „Persze, hogy vannak. Az én megítélésem szerint ehhez még kell legalább nyolc év. 2026-ban ki lesznek tiltva? – kérdeztek vissza. „Ezt nem állíthatom biztosra, de ennél rövidebb idő alatt nem megy.” válaszolta a főpolgármester.

Még nem kell aggódniuk a dízeleseknek

A dízelautósoknak egyelőre tehát nem kell aggódniuk, azonban a régebbi típusú autók egyre esélyesebbek arra, hogy egy szmogos időszakban átmenetileg kitiltsák őket a belvárosból, illetve aki most klészül autót venni érdemes átgondolnia, hogy nyolc év múlva, kinek tudja majd eladni. Mert itt az agglomerációban biztosan nem talál majd vevőt.

Kiemelt kép: illusztráció