Nagy a kockázat a Lánchíd járdalemezénél, ami akár be is szakadhat, ez pedig olyan mértékű balesetveszélyt jelent, amely szükségessé teheti a járdák lezárását a gyalogosok elől – ez derül ki a Budapest Közút Zrt. által megrendelt vizsgálatsorozat áprilisi jegyzőkönyvéből.

A híd jelenlegi állapotában „nagyon nehéz bármilyen prognózist adni arra nézve, hogy mikortól várható a romlási folyamat egy intenzívebb, balesetveszélyesebb szakaszba fordulása” – derült ki a Világgazdasághoz jutott dokumentumból.

A dokumentumban az Msc–Főmterv arra is kitér, hogy továbbra is fennállnak a korábban megfogalmazott aggodalmak, sőt, súlyosbodnak az idő előrehaladtával. Noha az öttonnás össztömeg-korlátozás hozzájárul a Lánchíd állagromlásának lassulásához, számítani lehet arra, hogy a szerkezetről kisebb betondarabok hullanak majd le.

Ez a híd alatt áthaladó vagy a Dunán úszó járművekben kárt is okozhat.

A jegyzőkönyvben arról is szólnak, hogy a pályalemez vasbeton szegélybordáinak és az azokat alátámasztó acéltartóknak az általános korróziós állapota igen súlyos.

A legnagyobb kockázat a déli oldali járdalemeznél áll fenn: ennek a gyorsuló romlása könnyen tömeges lemezbeszakadásba fordulhat át, ez pedig olyan mértékű balesetveszély rizikóját rejti – ez érvényes az északi oldalra is –, amely esetlegesen szükségessé teheti a hídi járdák lezárását a gyalogosforgalom elől – írják, jelezve, hogy bárhol-bármikor átlyukadhat a járdalemez.

Ahogy a BudaPestkörnyéke.hu beszámolt róla, január óta nem hajthatnak át a Lánchídon turistabuszok és teherautók. A korlátozás az 5 tonnánál nehezebb járműveket érinti, a tilalom a BKK menetrend szerint közlekedő járműveire nem vonatkozik.

Kiemelt kép: Lánchíd – Fotó: BPK