Vitézy Dávid a Budapesti fejlesztési Központ vezetője és több erzsébetvárosi lakó igen csak nekiment a Niedermüller Péter vezette erzsébetvárosi önkormányzatnak, miután bejelentették, hogy felére szűkítik a járdát és az autósok felparkolhatnak majd arra, hogy a troli biztosan elférjen. A nem túl modern és klímabarát döntés kiverte a biztosítékot.
Felére csökkentik a járdát
A mai 140 centiről a felére, 75 centiméterre szűkítenék a járdát a 7. kerület több utcájában. Az ok rendkívül prózai: „ha a zsúfolt utcában egy nagyobb, szabálytalanul, hanyagul parkoló autó megáll, a trolibuszok már nem tudnak elmenni mellette” – írja a kerületi újság. Dr. Kispál Tibor alpolgármestert idézi a cikk, miszerint a járdán parkolás további térnyerése egyes utcaszakaszokon „reményeink szerint a parkolóhelyek csökkentése nélkül is jelentősen javít a problémán”. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Vicces megoldás 2021-ben
Vagyis, ha a parkoló autótól nem fér el a troli, összébb húzzák a járdát vagy, ahogy a cikk írója fogalmaz „a járdán parkoló gépjárművek mintegy 35 cm-el közelebb kerülnek az épületek homlokzatához”. 2021-ben vicces megoldás, egy valóban létező problémára – írják a Színes Erzsébetváros oldalán.
Egészen elképesztő
Vitézy Dávid a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója sem tudott szó nélkül elmenni a DK-s Niedermüller Péter vezette erzsébetvárosi önkormányzat nem túl korszerű döntése mellett. Így fogalmazott a közlekedési szakértő: „Egészen elképesztő, hogy 2021-ben, a klímavészhelyzet és a zöld várospolitika zászlaja alatt itt tartunk. Miközben minden európai nagyváros gyalogosbarátabbá, kerékpárosbarátabbá és zöldebbé igyekszik tenni a belvárosát, nálunk a járdára festi a BKK és Erzsébetváros önkormányzata a parkolókat.” – írja Vitézy Dávid, majd így folytatja:
Gyalogosok büntetése
Az indok a trolibuszokat akadályozó szabálytalan parkolás megelőzése. Ha az autósok szabályosan parkolnak, a mai parkolóhelyek mellett is elfér a troli. Néhány szabálytalanul az útra lógó autós vagy furgon miatt büntetni a gyalogosokat egészen elképesztő. Nem mellesleg a járda szűkítése ellentétes a törvény rendelkezéseivel, melyek 150 centiméterben határozzák meg a járda minimális szélességét.
Jóváhagyta a polgármester
A döntés ugyan megszületett, Niedermüller Péter polgármester jóváhagyta a BKK és a Budapest Közút tervét a járdák szűkítésére és a kerület alpolgármestere immár büszkén védi is az intézkedést a kerületi lapban – írja a BFK vezére.
Babakocsi sem férne el
Vitézy Dávid így folytatja: „A megvalósítás még nem történt meg, remélem, nem is fog – a 75 centiméterre szűkített járdán egy kerekesszék vagy babakocsi sem férne el. A felfestett parkolóhelyen túllógó autókat el kell szállítani a troli útjából, nem pedig parkolóvá alakítani az eleve szűk, budapestiek és turisták által is tömegesen használt belvárosi járdákat.
Autósokat védi
Az intézkedés tehát csak a szabálytalan autósokat védené a gyalogosok ellenében, hisz a szabályosan közlekedő autósok számára ugyanannyi parkolóhely maradna, mint eddig.” – fogalmazott a BFK vezetője.
Ne valósítsák meg
„Tekintettel arra, hogy minden létező fővárosi stratégiai dokumentummal ellentétes ez az intézkedés, ezúton is kérem Karácsony Gergelyt, Budapest főpolgármesterét, Niedermüller Pétert, Erzsébetváros polgármesterét és a BKK-t: ne valósítsák meg ezeket a terveket.
Ne büntessék a gyalogosokat
Ne a gyalogosokat büntessék a szabálytalanul parkoló autók által okozott problémáért. Ne tegyék lehetetlenné, hogy két ember egymás mellett sétáljon a belvárosban vagy hogy egy babakocsit kényelmesen végig lehessen tolni a Dohány utca vagy a Wesselényi utca járdáján.” – kéri Vitézy Dávid. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép forrása: Facebook/Színes Erzsébetváros