Nem mindenért járnak már a Tescóba az emberek – mondta a Tesco közép-európai vezérigazgatója, Matt Simister. A tescós nagyfőnök a magyarországi kivonulásukról szóló pletykára is reagált, valamint az önkiszolgáló kasszák tapasztalatairól is beszélt egy friss interjújában.

A magyarországi vállalatunkat magyar kollégák működtetik, ahol hetente közel 3 millió magyar vásárlót szolgálunk ki. Magyarok ezreinek adunk munkát és lehetőséget a fejlődésre. Emellett 1500 magyar szállítóval működünk szorosan együtt, és helyi közösségek százait támogatjuk napi szinten – mondta a Tesco vezér a Péncentrumnak.

Magyarországon 202 áruházunk van. Ebből 55 Tesco expressz, 35 szupermarket, 44 kompakt hipermarket és 68 nagyobb hipermarket. Mind a 112 hipermarketben átalakítottuk és újrafókuszáltuk a termékkínálatot a vásárlók igényei szerint.

Eredetileg ezeket az áruházakat a “one stop shop” koncepció szerint terveztük meg, és töltöttük fel áruval, ám az internet fejlődésével, illetve a vásárlási szokások változásával a vásárlók áruházainkkal szemben támasztott elvárásai is megváltoztak.

Nem mindenért járnak már az emberek Tescoba

Az emberek például sokkal többre értékelik az idejüket, és már nem járnak a Tescóba nagyméretű elektromos termékeket, vagy CD-t és videókazettát vásárolni. Éppen emiatt egyszerűbbé tettük a vásárlást, módosítottuk a kínálatot, ugyanakkor a szezonális termékeket – például karácsony előtt játékok vagy kiváló minőségű F&F ruházati cikkek – megtartottuk, amelyeket kedvezményes áron kínálunk.

Önkiszolgáló pénztárak

Az önkiszolgáló pénztárak népszerűek a vásárlók körében. Sikeresek, és folyamatos hardver- és szoftverfejlesztésekkel dolgozunk azon, hogy tovább tökéletesítsük őket. Alternatív fizetési lehetőséget kínálnak a vásárlóknak a személyzettel üzemelő pénztárak mellett, gyorsítják és egyszerűsítik a fizetést. Arra is mindig ügyelünk, hogy legyenek elérhető munkatársaink, akik segítenek az önkiszolgáló pénztárakat választó vásárlóknak. 

Elhagyják Magyarországot?

Egyértelműen kijelenthetjük, hogy hosszú távon szeretnénk jelen lenni Magyarországon, és soha nem mondtuk, hogy a vállalat eladására készülünk. Elégedettek vagyunk a teljesítményével, és további befektetéseket tervezünk, áruházainkat pedig a változó vásárlói igények szerint modernizáljuk – mondta a tescós főnök, majd folytatta:

Idén új üzleti szolgáltatóközpontot nyitottunk Budapesten, nemrég pedig új regionális disztribúciós központot Polgáron. És ami a legfontosabb: a továbbiakban is folytatjuk a megkezdett munkát, invesztálunk magyarországi működésünk fejlesztésébe a vásárlók, a munkatársak, a szállítók és a helyi közösségek érdekében, terveink tehát változatlanok. Ha csak a számokat nézzük, 2009 és 2018 között 180 milliárd forintot fordítottunk hálózatunk fejlesztésére – tette hozzá a Tesco közép-európai vezérigazgatója, Matt Simister.

Kiemelt kép: Tesco áruház Budaörsön – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu