Az infláció a Lidl polcait is elérte. Az egyik legforgalmasabb magyarországi üzletlánc a megcsappanó kereslet miatt arra kényszerült, hogy teljes termékcsoportokat vegyen ki a kínálatából.

Csökkenést tapasztaltak

A nem élelmiszertermékek értékesítése a teljes forgalom tíz százaléka alá süllyedt a Lidl szinte minden piacán – írja az European Supermarket Magazine kiskereskedelmi szakportálra hivatkozva a napi.hu. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Csökkent a kereslet

A német diszkontlánc eredetileg a 15 százalékos arány elérését tűzte maga elé ezen a téren, ám a kereslet csökkenése és logisztikai problémák keresztbe tettek a cél elérésének.

Köszönjük, hogy a forgalmas napokon már 300 ezren olvastok minket! Ezzel Magyarország Top 15 hírportálja közé került a BudaPestkörnyéke.hu – részletek itt.

 

A drágább termékeket vonják ki

Látva a kitűzött cél elérésének kilátástalanságát, a Lidl úgy döntött, hogy a nem élelmiszer jellegű termékek rendelését visszavágja. Jellemző egyébként elsősorban a 20 eurónál (8000 forint) drágább termékek értékesítése csappant meg.

Pedig jól hoz a konyhára

A diszkontlánc minden bizonnyal azért akarta korábban növelni a nem élelmiszer termékek értékesítését, mert ez a második legjobb profitot hozó termékcsoportja. Nagy hátránya azonban, hogy folyamatosan jelentős raktározási kapacitást köt le.

Jön az online üzletág

A Lidl Denmark tavaly decemberi döntése alapján azzal akar ezen segíteni, hogy 2023-tól online-üzletágat vezet be, amely nem élelmiszer termékeket fog kínálni a vevőknek.

Magyarországon visszaesett a lendület 

A teljes magyar kiskereskedelemben is hasonló tendencia látszik. Júniusban a tartós fogyasztási cikkek – például háztartási gépek – forgalmát magában foglaló nem élelmiszereket árusító boltok mindössze 2,5 százalékos növekedést értek el éves szinten. Míg az idei év korábbi hónapjaiban (januártól májusig) 6,5-30 százalékos volt a dinamika. 

Így alakultak a számok

A korábbi években is jelentős volt a bővülés:

  • 2017-ben 8,6, 
  • 2018-ban 9,9,
  • 2019-ben pedig 9,8 százalékkal nőtt a volumen.
  • 2020-ban mindössze 0,3 százalékos volt a növekedés, 2021-ben viszont megközelítette az 5 százalékot. 

32 országban vannak jelen

A Lidl Európa egyik vezető diszkontáruház-lánca, melynek székhelye Neckarsulmban található. 32 országban van jelen 11 200 áruházzal és több mint 200 logisztikai központtal (2021. március). Több mint 310 000 munkavállalót foglalkoztat világszerte.

2004-ben lépett a magyar piacra

A Lidl Magyarországon 2004-ben kezdte meg működését és dinamikus fejlődésének köszönhetően mára a kiskereskedelmi szektor egyik meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát. 2021. márciusában már 187 áruházzal és 3 logisztikai központtal (Székesfehérvár, Hejőkürt, Szigetszentmiklós) van jelen, és folyamatban van a negyedik, ecseri logisztikai központ építése is.

A 2. legnagyobb forgalmat produkálja

A vállalat nem csak a diszkont szegmensben ért el vezető szerepet, de forgalmát tekintve az élelmiszer kiskereskedelmi láncok között is a legdinamikusabb növekedést tudhatja magáénak. A Trade Magazin által összeállított, az FMCG-piac 2019. évi kereskedelmi toplistáján a Lidl Magyarország a második helyet foglalta el a kiskereskedelmi láncok között, forintban kifejezett forgalmát tekintve.

Megbízható munkaadó

 A diszkontlánc folyamatos bővülésével összhangban munkavállalói száma is évről-évre nő. 2021 elején 7500 munkavállalójával a 11. legtöbb alkalmazottat foglalkoztató cég Magyarországon. Stabil, megbízható munkaadó, az FMCG szektor meghatározó foglalkoztatójaként kiemelt figyelmet fordít munkavállalói elismerésére. Országos szinten egyedülálló ütemben és mértékben növeli munkavállalóinak bérét: az elmúlt három évben 20 milliárd forintot fordított béremelésre, a 2021-es gazdasági évben pedig további 7,16 milliárdot tervez bértömegnövelésre, mellyel jelentősen hozzájárul a magyar gazdaság versenyképességéhez is. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Lidl áruház – Forrás: BudaPestkörnyeke.hu