Az infláció a Lidl polcait is elérte. Az egyik legforgalmasabb magyarországi üzletlánc a megcsappanó kereslet miatt arra kényszerült, hogy teljes termékcsoportokat vegyen ki a kínálatából.
Csökkenést tapasztaltak
A nem élelmiszertermékek értékesítése a teljes forgalom tíz százaléka alá süllyedt a Lidl szinte minden piacán – írja az European Supermarket Magazine kiskereskedelmi szakportálra hivatkozva a napi.hu. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Csökkent a kereslet
A német diszkontlánc eredetileg a 15 százalékos arány elérését tűzte maga elé ezen a téren, ám a kereslet csökkenése és logisztikai problémák keresztbe tettek a cél elérésének.
A drágább termékeket vonják ki
Látva a kitűzött cél elérésének kilátástalanságát, a Lidl úgy döntött, hogy a nem élelmiszer jellegű termékek rendelését visszavágja. Jellemző egyébként elsősorban a 20 eurónál (8000 forint) drágább termékek értékesítése csappant meg.
Pedig jól hoz a konyhára
A diszkontlánc minden bizonnyal azért akarta korábban növelni a nem élelmiszer termékek értékesítését, mert ez a második legjobb profitot hozó termékcsoportja. Nagy hátránya azonban, hogy folyamatosan jelentős raktározási kapacitást köt le.
Jön az online üzletág
A Lidl Denmark tavaly decemberi döntése alapján azzal akar ezen segíteni, hogy 2023-tól online-üzletágat vezet be, amely nem élelmiszer termékeket fog kínálni a vevőknek.
Magyarországon visszaesett a lendület
A teljes magyar kiskereskedelemben is hasonló tendencia látszik. Júniusban a tartós fogyasztási cikkek – például háztartási gépek – forgalmát magában foglaló nem élelmiszereket árusító boltok mindössze 2,5 százalékos növekedést értek el éves szinten. Míg az idei év korábbi hónapjaiban (januártól májusig) 6,5-30 százalékos volt a dinamika.
Így alakultak a számok
A korábbi években is jelentős volt a bővülés:
- 2017-ben 8,6,
- 2018-ban 9,9,
- 2019-ben pedig 9,8 százalékkal nőtt a volumen.
- 2020-ban mindössze 0,3 százalékos volt a növekedés, 2021-ben viszont megközelítette az 5 százalékot.
32 országban vannak jelen
A Lidl Európa egyik vezető diszkontáruház-lánca, melynek székhelye Neckarsulmban található. 32 országban van jelen 11 200 áruházzal és több mint 200 logisztikai központtal (2021. március). Több mint 310 000 munkavállalót foglalkoztat világszerte.
2004-ben lépett a magyar piacra
A Lidl Magyarországon 2004-ben kezdte meg működését és dinamikus fejlődésének köszönhetően mára a kiskereskedelmi szektor egyik meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát. 2021. márciusában már 187 áruházzal és 3 logisztikai központtal (Székesfehérvár, Hejőkürt, Szigetszentmiklós) van jelen, és folyamatban van a negyedik, ecseri logisztikai központ építése is.
A 2. legnagyobb forgalmat produkálja
A vállalat nem csak a diszkont szegmensben ért el vezető szerepet, de forgalmát tekintve az élelmiszer kiskereskedelmi láncok között is a legdinamikusabb növekedést tudhatja magáénak. A Trade Magazin által összeállított, az FMCG-piac 2019. évi kereskedelmi toplistáján a Lidl Magyarország a második helyet foglalta el a kiskereskedelmi láncok között, forintban kifejezett forgalmát tekintve.
Megbízható munkaadó
A diszkontlánc folyamatos bővülésével összhangban munkavállalói száma is évről-évre nő. 2021 elején 7500 munkavállalójával a 11. legtöbb alkalmazottat foglalkoztató cég Magyarországon. Stabil, megbízható munkaadó, az FMCG szektor meghatározó foglalkoztatójaként kiemelt figyelmet fordít munkavállalói elismerésére. Országos szinten egyedülálló ütemben és mértékben növeli munkavállalóinak bérét: az elmúlt három évben 20 milliárd forintot fordított béremelésre, a 2021-es gazdasági évben pedig további 7,16 milliárdot tervez bértömegnövelésre, mellyel jelentősen hozzájárul a magyar gazdaság versenyképességéhez is. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: Lidl áruház – Forrás: BudaPestkörnyeke.hu