Régen az élet kellemetlen velejárója volt, ma azonban trendi divatkiegészítő. A szemüveg mostanra olyan népszerű stíluselemmé avanzsált, amit szívesen hordunk, újítunk, sőt, akár variálgatunk is. Egy márkás szemüveg minden viseletet fel tud dobni, éppúgy, mint egy szép napszemüveg. De hogyan is válasszunk?

Amikor olyan nagy döntés előtt állunk, mint amilyen egy márkás szemüveg megvásárlása, érdemes alaposan körbejárni a témát és minden szempontot figyelembe véve választani. Alapvetően három lépést kell követnünk, ha igazán elégedettek szeretnénk lenni a végén.

Első lépés: látásvizsgálat

Bár vitathatatlan a szemüveg divatban betöltött szerepe, azért elsősorban mégiscsak látásjavító funkciója miatt vásároljuk. Éppen ezért elsőként egy látásvizsgálaton kell átesni, hogy a végén egészen biztosan olyan szemüveget kapjunk, amilyennel tökéletesen tisztán látunk.

A látásvizsgálat menete

Nézzük, mi vár arra, aki egy ilyen vizsgálatra vállalkozik!

  • Kórelőzmények, adatok felvétele: elmondjuk a panaszokat, illetve, hogy volt-e a családban örökletes szemprobléma. Ez rámutathat arra, hogy állhatnak-e más betegségek a háttérben. A vizsgálatot végző szakember azt is megkérdezi, hogy volt-e már szükségünk látáskorrekcióra, viselünk-e szemüveget, illetve használunk-e kontaktlencsét.
  • Objektív és szubjektív látásvizsgálat: Az objektív vizsgálat (computeres szemvizsgálat) gyors, pontos, fájdalommentes, amellyel a szem fénytörési hibáit vizsgálják. Azonban ez még kevés ahhoz, hogy felírják a szemüveget. A szubjektív látásvizsgálat során nekünk kell megmondanunk, hogy milyen dioptriával látunk a legjobban.
  • Réslámpás vizsgálat: A réslámpás vagy más néven biomikroszkópos vizsgálat során a szem elülső és hátsó szegmensét térképezik fel. Amennyiben a szakember eltérést lát, azonnal szemész-szakorvoshoz irányít minket.

Második lépés: szemüveglencse kiválasztása

A látásvizsgálat végén a vizsgálatot végző szakember felírja a szemüveget. Ez alapján tudjuk kiválasztani a szemüveglencsét. A dioptria mértéke nem mindig egyezik a két szemen, ezért előfordul, hogy két eltérő lencsét kell rendelni. A szemüveget kérhetjük monitor szűrővel, UV-szűrővel, sőt, akár fényre sötétedő lencsével is.

Harmadik lépés: szemüvegkeret kiválasztása

A legegyszerűbbnek tűnő, gyakran mégis a legnehezebb – és egyben utolsó – lépés a keret kiválasztása. Az olyan világmárkák, mint az Emporio Armani, egyaránt készítenek férfi és női szemüvegkeret kollekciókat, amelyek márkától függően lehetnek kifinomultak, formabontóak vagy amit csak szeretnénk.

Szemüveg vásárlásakor számos optikai szaküzlet kínál akciósan férfi, női és unisex napszemüveg kereteket. Ha tehetjük, érdemes élni ezzel az ajánlattal, ugyanis ily módon rendkívül kedvező áron juthatunk hozzá akár egészen drága Emporio Armani napszemüveg modellekhez is.

Képek forrása: Emporio Armani instagram

Ez a cikk szponzorált tartalom. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát. A hivatalos, auditált mérések szerint a Like Company hírportáljait a forgalmas napokon 600 ezer ember olvassa.