A miniszter lényegében a Budapest és a vidék közti ellentétre építette fel politikai hitvallását. Noha korábban Fürjes Balázs nagy szavakkal tett hitet pár éve a projekt mellett, a valóság teljesen más mutat.

Valami stimmel

Összeegyeztethetetlen a közlekedésért felelős miniszter korábbi kijelentéseivel, ami a Nyugati pályaudvarral történik – jelentette ki a főpolgármester kabinetfőnöke az RTL híradójának. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Fürjes Balázs nagyon szerette volna ezt az álmot megvalósítani

A csatorna azt követően kereste meg Balogh Samut, hogy kiderült, a kormány lefújta a pályaudvar és teljes környezete átépítését. „Azért vagyunk most itt, mert van egy álmunk és meg szeretnénk ezt az álmot valósítani.” Alig több mint egy éve ezekkel a szavakkal vezette fel Fürjes Balázs a kormány nagyívű terveit a Nyugati pályaudvar és környékének átépítésével kapcsolatban.

HOPPÁ! A forgalmas napokon már 300 ezren olvastok minket! Ezzel Magyarország Top 15 hírportálja közé került a BudaPestkörnyéke.hu! Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Hvg, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt.

Azt ígérte, rá se fogunk ismerni a környékre

A fideszes politikus akkor még a Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelt. 12 év múlva abban bízom, ha itt találkozunk, egyezzünk is meg ebben, akkor rá sem fogunk ismerni a Nyugati pályaudvarra, és az egész térségre itt a pályaudvar körül – mondta akkor.

Aztán jött Lázár János

Két nappal ezelőtt kiderült, hogy a kormány neki sem kezd az átalakításnak, ugyanis a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium úgy döntött, hogy nem valósul meg semmi sem a nagyívű fejlesztésekből. Az aggódók ugyanis már a miniszter egy debreceni beszédéből nyerhettek maguknak igazolást.

Azt mondta, jó lesz a fővárosiaknak

„Számomra a vidék az első. És most a vidék jön az én politikai, miniszteri munkám során” – jelentette ki a tárcavezető. Hozzátette, „szabályos sikítozás zajlik, mi lesz szegény budapestiekkel akkor, hogyha Lázár János felel a közlekedésért. Nagyon jó lesz nekik. Azt tudom mondani.”

Nem csak a fővárosiak járnak rosszul

Azonban a főváros szerint ez a mondat összeegyeztethetetlen a Nyugati pályaudvarral kapcsolatos döntéssel. „Ezzel rosszul járnak nemcsak a budapestiek ráadásul, hanem azok az agglomerációban élő emberek, akik nap mint nap ingáznak a Nyugati pályaudvarra” – magyarázta Balogh Samu.

Kommunikációs panelekkel indokol a kormány

A kabinetfőnök úgy látja, inkább politikai, mint sem szakmai döntés született. A minisztérium azonban a csatorna érdeklődésére felmondta a kötelező kommunikációs sorvezetőt miszerint az úgynevezett „szankciós politika” és a rezsicsökkentés megvédése miatt nem valósul meg a beruházás.

Állítják, nem tesznek különbséget

Hogy mi lesz a többi, Budapest közlekedését érintő többi állami fejlesztéssel, egyelőre nem lehet pontosan tudni. A kormány azt közölte az RTL-el, hogy nem számít a fejlesztések esetében, hogy azok vidékiek vagy fővárosaik, egy a lényeg: gazdaságélénkítő hatásuk legyen.

Más fejlesztéseket is lehúznak

A Népszava egy korábbi cikkében azt írta, a spórolás legnagyobb vesztese Budapest lesz, sorra állították le a projekteket legyen szó iskola, híd vagy éppen szakrendelő felújításról, a csepeli Gubacsi-híd rekonstrukciójáról vagy akár a fideszes vezetésű kerületeket érintő budapesti csatorna- és szennyvíztisztító fejlesztésről.

Pedig Lázár Jánosnak is voltak tervei

A beszámoló emlékeztet, a Nyugati pályaudvar és környezetének megújítása korábban teljességgel bírta az Orbán-kormány támogatását. Sőt maga Lázár János is különféle álmokat szőtt a pályaudvar mögötti területre. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

A csatorna összeállítása itt tekinthető meg

(Kiemelt kép: MTI/Czeglédi Zsolt.)