Lázár János építési és közlekedési miniszterrel egyeztetett a térség infrastrukturális fejlesztéséről Szentendre, Pomáz és Budakalász városvezetése a napokban. A megbeszélésen elhangzott: a H5-ös HÉV fejlesztése az EU-s helyreállítási alap frissen jóváhagyott forrásainak felhasználásával már jövőre elindulhat. A közúti fejlesztésekre továbbra is várni kell.

Orvosolni kell a problémákat

Minden résztvevő számára egyértelmű volt, hogy a térségben a súlyos közlekedési és egyéb infrastrukturális problémák kezelésére jelentős központi beruházások szükségesek, hazai költségvetési, illetve EU-s források bevonásával. A fejlesztések közül a Budakalászt érzékenyen érintő északi „fél-elkerülő” megépítése és az M0 autóút folytatása a 10-es útig élvez prioritást. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Elhalasztott útfejlesztés

Az északi „fél-elkerülő” út esetében, aminek megépítésére 2016-ban szerződésben vállalt kötelezettséget a Kormány, a kivitelezői tenderen a nyáron lehetett volna eredményt hirdetni. A Kormány azonban gazdasági helyzetre hivatkozva a beruházás elhalasztásáról döntött.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Előkészített projekt Budakalászon

A Patakpart Általános Iskola körüli úthálózat-fejlesztést Budakalász Város Önkormányzata a Kormánnyal együttműködve teljes mértékben előkészítette, a kivitelezői közbeszerzés is eredményesen lezajlott – írta a budakalasz.hu.

Nem biztosította a forrást a Kormány

Az aláírt szerződés alapján azonnal kezdődhetnének a munkálatok, azonban a Kormány egyelőre erre a beruházásra sem biztosított forrást.

Várni kell az M0 folytatására is

Az M0 autóút továbbépítése a 10-es útig az egész térség számára kulcsfontosságú. Ez a projekt a kiviteli tervek elkészítésére kiírt tendernél megakadt, egyelőre nem látszik nagyobb előrelépés.

Lázár: 2024-ig biztosan várni kell

Lázár János miniszter elmondta: közúti fejlesztésekre hazai forrást várhatóan csak 2024 második felétől tud biztosítani a Kormány, így ezekre a beruházásokra még várni kell. A miniszter ugyanakkor ígéretet tett arra, hogy a projekteket egyedileg is megvizsgálják.

2023-ban indulhat a HÉV-fejlesztés

Konkrétabb ígéretek a közösségi közlekedés fejlesztése ügyében hangzottak el. A H5-ös HÉV-fejlesztését a miniszter az ország kötött pályás közlekedési fejlesztései között prioritásként kezeli, az előkészített tervek alapján a beruházás 2023-ban megkezdődhet.

Megújulnak az állomások is

A projekt finanszírozása az EU-s helyreállítási alapból történik, a beruházást 2026-ra szeretnék befejezni. Az önkormányzatokkal egyeztetett fejlesztés keretében megújulnak az állomások és környezetük, valamint lecserélik a muzeális korú járműparkot.

Fontos lenne a vízhálózat fejlesztése is

A tárgyaláson szó volt még a víz- és csatornahálózat kapcsán az elmúlt évtizedek elmaradt, napjainkra kritikussá vált fejlesztésekről. Ezeket fontosnak és támogatandónak tartja a miniszter, a következő években remélhetőleg elkészülnek a konkrét fejlesztési tervek, amire majd forrást is talál a Kormány. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció. Fotó: archív