Fantasztikusnak számító legendás dízelmotorok kerülnek majd említésre a bejegyzés keretei között. Egyrészt a régi idők klasszikusait idézve, másrészt megemlítve olyan erőforrásokat is, amelyekkel most is találkozhatunk az utakon. Lássuk tehát, milyen különleges varázsa is van ezeknek a nem akármilyen motoroknak.

Melyek voltak az igazán legendás dízelmotorok a történelem során?

A kezdetben inkább kisebb műhelyekben alkalmazott dízel erőforrások után mérföldkőnek számított, hogy az első sorozatgyártású személyautót is már dízelmotor hajtotta. Legendásnak számító, négyhengeres Mercedes 260D típusú erőforrásról volt szó.

A maga 45 lóerős teljesítményével, illetve a 100 km-es távon tapasztalt 9-10 literes gázolaj fogyasztásával. Persze ma már például a Dubnicz autószerviz műhelyében dízelmotorok szempontjából is jóval modernebb változatok kerülnek terítékre.

Maradva a legendáknál, a T-34-es megnevezést kapó harckocsi motorja 38000 cm3-s volt, a náci Németország XXI-es típusú tengeralattjáró gépét pedig két darab, 3900 lóerős, MAN M6V40/46KBB, 6 hengeres kompresszoros dízelmotor hajtotta, kifogástalan teljesítményértékek mellett.

Mi szól manapság a dízelmotorok mellett?

Számos esetben maga a hanghatás is elsőrendűnek számít, legyen szó éppenséggel személygépjárművekben vagy haszongépjárművekben duruzsoló gázolaj üzemű motorokról. Valósággal zene a füleknek, ha egy szép egyenletesen járó motort van szerencsénk hallgatni.

Nem lehet elmenni szó nélkül a kedvező üzemanyag-fogyasztás ténye mellett sem. Pláne annak tükrében, hogy az elmúlt időszakban igencsak megugrott nemcsak a gázolaj, hanem a benzin ára is.

Vagyis felértékelődik annak a ténye, hogy a korszerű dízelmotorok gazdaságosan képesek felhasználni a működésükhöz elengedhetetlen üzemanyagot. Ráadásul mindezzel együtt nyomaték, illetve gyorsulás tekintetében is kifogástalan színvonalon képesek hozni vagy akár túl is szárnyalni az elvárásokat.

Néhány figyelemre méltó erőforrás a modern változatok közül

Valóságos kuriózummal ért fel a 2012-es évig gyártott Audi Q7-es 12 hengeres dízel erőforrása. Pláne, hogy mindössze 5,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. Ezzel együtt a teljesítménye sem akármi, hisz 500 lóerőt képes leadni.

A Porsche Cayenne Diesel S-ben dolgozik a legnagyobb dízelmotor. Brutális méretekkel, 4,2 literes V8-as modellben, 385 lóerős teljesítménnyel és libabőrt kiváltó hanggal. Valóságos erőgépnek felel meg.

De külön érdekességnek számíthat megemlíteni a legnagyobb dízel motorkerékpárt, névszerint a Star Twin Thunder Star 1200 TDI modelljét is. Elvégre motorkerékpárok esetében nem túl gyakori, hogy egy 1,2 literes VW dízelmotor gondoskodjon a szükséges erőtartalékról. Határozottan megér egy próbát!

Ez a cikk szponzorált tartalom. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát. A hivatalos, auditált mérések szerint a Like Company hírportáljait a forgalmas napokon 600 ezer ember olvassa.