Az egyik civil szervezet szerint nincsen pénz a Budapest-Bécs vasútvonal felújítására, miközben az elrendelt korlátozások miatt azonnal késni kezdtek a vonatok.

Bécs elérhetetlen?

Miközben a Magyarország közlekedéséért felelős miniszter azzal haknizik, hogy mi sem maradunk ki a vasút második fénykorából és hamarosan utolérjük Ausztriát, Bécset hamarosan nem hogy utolérni, hanem elérni sem lehet vonattal – írta pénteki esti Facebook-posztjában a Közlekedő Tömeg. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Lassújelek garmadája

Csütörtök reggel ugyanis az eredeti, 140 km/h-s pályasebesség helyett 100-as korlátozás került ki a Budapest–Bécs fővonal hatodára, 29 kilométer hosszban Biatorbágy és Szárliget közé. A szervezet saját forrásból ennek okát is tudni véli.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Elporladt tiplik

Ez pedig az, hogy a vasúti pályát az elmúlt 40 évben senkinek sem jutott eszébe karbantartani, ezért a vasúti síneket a vasbeton keresztaljakhoz (“talpfákhoz”) rögzítő – akkoriban még fából készült – csavartiplik egész egyszerűen elporladtak.

Azonnal érezhető hatás

A vasút második fénykora helyett tehát az első fénykort megidéző sebességgel zötykölődhetnek az utasok Hegyeshalom felé, amely Magyarország számára Európa vasúti kapuját jelenti. Ráadásul a hatás azonnali. A péntek reggeli helyzetkép szerint minden vonat legalább öt percet késik.

Gond lesz a csatlakozásokkal

Az alacsonyabb sebesség miatt elvesztett 5-8 perc menetidő tehát azt jelenti, hogy bármerre is tologatják a vonat menetrendjét, vagy Budapesten, vagy Bécsben elbukják a csatlakozásaikat a Németország vagy pl. Erdély felé továbbutazók, és a következő vonatig több órás többletvárakozásra kényszerülhetnek.

Tételek, amelyre jut pénz

A szervezet szerint lehet azon vitatkozni, hogy a központi költségvetésből a Magyar Államvasutak (MÁV) pályahálózatának karbantartására folyósított évi átlagosan 100 milliárd forint elég-e, azonban érdekes megnézni néhány más egyéb kiadást.

Gépjárműbérlés hárommilliárdért

Számításaik szerint az autópálya-hálózat karbantartására vagy éppen a Budapest-Belgrád vasútvonalra ennek a többszörösét költi el a költségvetés. Emlékeztetnek, évi 3 milliárd jut gépjárműflotta-bérlésre (nehogy a MÁV vezetői találkozzanak a vasúti szolgáltatásokkal), a bezárás határán vergődő mellékvonal mellett az utolsó rézkilincsig felújított Horthy-állomásépületre Kenderesen.

Fizetésemelés a „politikai kinevezetteknek”

Szintén a kiadások közé sorolták, hogy a felcsúti kavicsbányáktól valahogy pont egy köpésre vasúti kőátrakót tartalmazó „állomásfejlesztésre” is jut pénz (amely a most lefokozott fővonali szakasz kellős közepén található) vagy legújabban a Lázár János által politikai kinevezett MÁV-igazgatósági tagok milliós fizetésemelésére (nyilván a fent említett flottaautó mellé).

Őket kellene bezárni

Ha pedig ebből a száz milliárdból ezen kiadásokra jut, akkor nem a mellékvonalakat, hanem azokat kéne bezárni, akik szerint a prioritási listán az ország legfontosabb vasútvonalának karbantartására már nem jut hely – zárja állásfoglalását a Közlekedő Tömeg. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

(Kiemelt képünk forrása: Facebook.)