A MÁV vasárnap indította el a késési biztosítási rendszerét, és már az első három napban 9600 utas kapta vissza a jegyár felét – számolt be róla Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebook-oldalán. A visszatérítések túlnyomó többsége automatikusan megtörtént azoknál, akik az alkalmazáson keresztül vették meg a jegyüket, így az utasoknak semmit sem kellett tenniük érte.

Rendszerhiba lépett fel
A vezérigazgató tájékoztatása szerint június első 3 napjában a járatok körülbelül 3 százaléka késett, ami megegyezik az éves átlaggal. A biztosítási rendszer elindítása óta a visszatérítések összege elérte a 10 millió forintot. A rendszer indulásakor egy kisebb informatikai hiba miatt előfordult, hogy a jegypénztáraknál nem lehetett azonnal érvényesíteni a biztosítást, ezért az érintett utasokat a MÁV központi telefonos vagy e-mailes ügyfélszolgálatához irányították. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Itt lehet segítséget kérni
Ugyanez történt azokkal is, akik vonatról buszra, vagy buszról vonatra szálltak át, és összesen legalább 20 perc késést szenvedtek el. A MÁVDirekt telefonos ügyfélszolgálatán bárki kényelmesen intézheti a biztosítással kapcsolatos ügyeit. A hívható számok a következők: (1) 349–4949, illetve (20/30/70) 499–4999.
Hirdetés
Csökkentenék a késéseket
Hegyi Zsolt kiemelte: a céljuk nem az, hogy a késéseket elfogadtassák, hanem az, hogy csökkentsék vagy megszüntessék azokat. A jegyár-visszatérítések és bérletkedvezmények jelentős összege ösztönzi a közlekedési társaságot arra, hogy minden eszközzel javítsa a menetrend betartását. Ennek érdekében az idén több lépést is tettek, például célzott pályakarbantartásokat végeztek, felújították az IC-kocsikat, és 100 új mozdonyt szereztek be.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Nem számít mi okozta a késést
A késési biztosítási rendszert még januárban jelentette be Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter, másik kilenc, a MÁV-ot érintő vállalással együtt. A visszatérítést szempontjából a késést kiváltó ok nem számít: a pénzvisszatérítés, illetve a bérleteseket vagy napijeggyel utazókat megillető százalékos kedvezmény akkor is jár, ha a legalább 20 perces késés nem a MÁV hibájából következett be, például baleset vagy külföldről „hozott” késés okozta. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Kiemelt kép: illusztráció