Mostantól csak különösen indokolt esetben lehet új embert felvenni az üres pozíciókba a MÁV-nál. A vasúttársaság elrendelte az üres pozíciók zárolását. Ez azt jelenti, hogy az üres, betöltetlen pozíciókra mostantól csak különösen indokolt esetben, külön engedéllyel vehetnek fel új embereket.
Egyedi engedélyeztetés
A MÁV a Telex kérdésére megerősítette, hogy „a hatékony létszámgazdálkodás megvalósítása érdekében az üres pozíciók betöltése immár egyedi engedélyeztetési eljáráshoz kötött”. A MÁV hangsúlyozta, hogy a cégnél nincs általános létszámstop, „a MÁV-VOLÁN-csoport leányvállalatainál számos munkakörbe van felvétel, a közszolgáltató folyamatos működése biztosított”. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 254 ezernél is többen követnek minket.
Különös indok
A Telex birtokába jutott belső levél alapján a korlátozás valamennyi olyan pozícióra érvényes, amely betöltetlen, azaz betöltésükre toborzás lenne indítható. „A működés során megüresedő pozíciók esetében a toborzás és munkaviszony létesítés kizárólag különösen indokolt esetben, a Humánerőforrás vezérigazgató-helyettesi engedélyezést követően történhet” – áll a levélben. A korlátozás legalább július 31-ig tarthat.
Hirdetés
Több száz betöltetlen állás van
A MÁV sajtóosztálya a Telex kérdéseire január elején azt válaszolta, „a MÁV-Volán csoportnál a betöltetlen pozíciók aránya az összlétszámhoz képest mindössze mintegy 3 százalék. A MÁV-START-nál nagyságrendileg 280 a betöltetlen pozíciók száma”.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Óriási az emberhiány
A Vasutasok Szakszervezete szombathelyi területi képviseletének vezetője, Németh Tamás ennél borúlátóbban látta a helyzetet, a Telexnek azt mondta, „nem tudok olyan területi igazgatóságot mondani, ahol ne lenne emberhiány, sokszor már a munkabiztonságot veszélyeztető módon. Egyszerűen csak az marad, aki elhivatott, és valóban lojális a vasúthoz” – mondta. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 254 ezernél is többen követnek minket.
Kiemelt kép: illusztráció