Egyre többet próbálkoznak be a csalók a gyanútlan áldozatoknál, ezúttal egy számlatulajdonos a Budapesti Rendőr-főkapitányság közleményében mondja el, hogyan próbálták meg ismeretlenek megszerezni az adatait.

Ügyintézőnek adta ki magát

„A bankom ügyintézőjeként bemutatkozó férfi telefonon hívott január 28-án, majd a szokott bevezető után („a beszélgetést minőségbiztosítási okokból rögzítjük” stb.) rögtön a lényegre tért: Azért hívom asszonyom, mert a bankkártyáját valószínűleg feltörték. Indítottak róla egy 22.000 Ft-os utalást, amit a rendszer blokkolt, tehát az utalás sikertelen volt. Fizetett Ön a mai napon a kártyájával? A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva érheted el.

Adategyeztetést kért, de az ügyfél érezte, hogy valami nem stimmel

Ezt követően azt kérte, egyeztessük az adataimat. Igyekezett gyorsan, határozottan feltenni a kérdéseit, én azonban némi zavart éreztem a hangjában, ezért az adategyeztetés helyett kértem, hogy legyen szíves, adja meg a számát, majd én visszahívom, mert nekem nem jött SMS-értesítés a bankomtól sem sikeres, sem meghiúsult utalásról, ezért ennek szeretnék utánanézni, írja a Police.

Az állítólagos ügyintéző lecsapta a telefont

Ez annyira megzavarta az állítólagos banki ügyintézőt, hogy meg is szakította a beszélgetésünket. Én pedig annak ellenére, hogy szerencsére nem tudtak becsapni, rögtön felhívtam a bankom telefonos ügyfélszolgálatát.”

Hogyan előzheti meg a csalást?

Legyél mindig körültekintő a hasonló kapcsolatfelvételekkor! Ne vegyél komolyan semmilyen hívást, SMS-t, vagy közösségi oldalon keresztül érkezett üzenetet, illetve e-mailt, amelyben az internetbankos bejelentkezéshez és azonosításhoz szükséges jelszavas és/vagy PIN-kódod kérik.

Magyartalan e-mailek

Szintén gyanús, ha magyartalan szövegezésű, nehezen értelmezhető e-mailben kérik tőled ezeket, mivel az üzeneteket a külföldi elkövetők gyakran fordítóprogrammal szerkesztik.

Ha a bankkártyára hivatkozva hívnak fel

Ha bankjára hivatkozva hívnak fel, és adatokat kérnek, inkább hívd vissza a bank ismert ügyfélszolgálati telefonszámát!

Soha ne add ki az adataid!

Amennyiben a bank észlel bankkártyát érintő csalást, akkor az ügyféltől nem kell bekérnie részletes kártyaadatokat, hiszen a banki rendszerben azok rögzítve vannak. Soha ne addd ki adataid az ilyen típusú hívásokra, e-mailekre vagy SMS-ekre válaszolva, vagy linkekről elérhető internetes felületeken mert egy bank SOHA NEM kér ilyen módon bizalmas adatokat. Az azonosító adataid hiányában a csalók tehetetlenek, nem férnek hozzá a számlájához.

Ne telepíts ismeretlen eredetű programot!

Ismeretlen eredetű programot soha ne telepíts fel vagy tölts le a számítógépedre, illetve a telefonodra, bárki is javasolja azt.

Ellenőrizz!

Mielőtt bejelentkeznél az internetbankba, mindig ellenőrizd a böngésző címsávban a honlap pontos címét, majd kattints a böngésző címsorban megjelenő lakat ikonra, így láthatja, hogy valóban a bankod adta-e ki a honlapot. Amennyiben más jelenne meg, azonnal zárd be az oldalt!

Mit tegyél, ha már megadta az adatait a csalóknak?

Ha az adataid adathalász elkövetők birtokába kerültek, haladéktalanul jelezd az esetet a bank felé annak központi telefonszámán, e-mail címén, vagy személyesen bármelyik bankfiókban, illetve tegyél rendőrségi feljelentést! A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva érheted el.

Kiemelt kép: Police