Az új pláza a dél-budai agglomeráció kiemelt központja lehet, óriási parkolójában pedig azok az autók is elférhetnek, amelyek jelenleg kiszorulnak a kelenföldi P+R parkolókból. Az új pláza tervezése során minden trendet figyelembe vettek, ami Európában és a világban zajlik. Jelentős alapterülete lesz a szórakoztatásnak és a kikapcsolódásnak. A fenti képünkön is látszik, hogy egyszerre öt óriásdaru dolgozik a Kelenföldi pályaudvar melletti területen és már kiásták azt a gödröt, ahol az 1200 autó befogadására alkalmas mélygarázs készül el, felette pedig a pláza.

Jelenleg folyamatban van az első bérleti szerződések aláírása, novemberig több mint 35 százalékos bérbe adottságunk lesz. Nagyon jó az időzítés bérbeadási szempontból, óriási az érdeklődés, főleg a divatmárkák részéről, hiszen az iparágban óriási a bővülés, a budapesti plázaállomány ugyanakkor 10 éve nem bővült számottevően. Ráadásul egyfajta koncentráció is lezajlott az elmúlt 10-15 évben a divatiparban és vannak olyan meghatározó láncok, amelyek ma nem tudják szinte az egyik budapesti plázában sem bemutatni a teljes szortimentet, nálunk viszont erre lehetőségük lesz – mondta az új budapesti plázát építtető vállalat a Futureal, kereskedelmi és iroda üzletágának vezérigazgatója, Tatár Tibor a Portfóliónak.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Az Etele Pláza abban különbözik majd más budapesti bevásárlóközpontoktól, hogy helyet kap majd benne egy soktermes multiplex mozi, egy modern fitneszterem, valamint egy food court, azaz ételudvar ezerfős ültetési kapacitással, ami talán Budapest legnagyobbja lesz. Készülünk egy digitális plázaprogrammal is, ami már a Z generációnak is olyan digitális eszközt fog a kezébe adni, amivel attól a pillanattól, hogy elindul otthonról, mindent tud majd egy applikációval intézni a telefonján – mondta az igazgató.

Az e-kereskedelem térnyerésével párhuzamosan sokan a plázák halálával riogatnak – vetette fel a lap munkatársa, az építtető képviselője erre azt válaszolta, hogy „ Láttuk, hogy nagyon szórnak a jóslások arra vonatkozóan, hogy ez valóban mekkora veszély vagy egyáltalán veszély-e. Mi arra a következtetésre jutottunk, hogy az online és az offline vásárlásnak együtt kell élnie. Biztosak vagyunk benne, hogy a divatmárkák kínálatát nem lehet teljesen áthelyezni a digitális világba. Amerikában, ahol ezek a trendek a legerősebbek, ott is az látszik, hogy az online világba inkább az árversenyző, nagyon olcsó, diszkontkategória tevődik át, a közép- vagy a felső kategóriás kiskereskedelem pedig nemhogy nem megy össze, hanem bővül, úgyhogy nem rettenünk meg ettől a trendtől – tette hozzá Tatár Tibor.

A vezérigazgató azt is elmondta, hogy a további fejlesztések révén nagyon is elképzelhető, hogy a Kelenföldi pályaudvar és térsége – ami hamarosan Magyarország legnagyobb közlekedési csomópontjává válik – nemcsak közlekedési szempontból lesz egy kiemelt városfejlesztési projekt, hanem a felszíni fejlesztések révén is tényleg egy igazi városközponttá válhat.

Kiemelt kép: Budapestkörnyéke.hu, grafika: Futureal