A Stadler KISS emeletes vonatok is forgalomba állnak 2018-ban a váci vasútvonalon. A most használt szerelvényekkel szemben a kétszinteseken jóval több utas tud majd utazni, így jelentősen nőhet a járatok kapacitása a budapesti agglomerációban Dunakeszi és Vác között.

Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára a váci vasútállomáson tartott sajtótájékoztatón kiemelte: nem lehet tovább sűríteni a vonatjáratokat ezen a kiemelkedő fontosságú elővárosi vonalon, ezért váltak szükségessé az emeletes szerelvények.

A Budapest agglomerációban minden közlekedési lehetőség bővülni fog az elkövetkező években: akik autóval közlekednek, azoknak az M2-es autóút 33 milliárd forintból kiépülő kétszer két sávossá válása jelent majd jobb közlekedési körülményeket, a dunai hajózás 12,5 milliárd forintos turisztikai fejlesztései megújítják a vízi közlekedést, és a vasúti közlekedés is fejlődik a kétszintes vonatszerelvényekkel .

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Csépke András, a MÁVStart Zrt. vezérigazgatója arról beszélt, hogy ez a vasúti szakasz nemcsak az ország legrégebbi, de az egyik legnagyobb forgalmú része is, amely a vasúthálózat utasszámának közel tíz százalékát adja. A MÁV vezetője elmondta, hogy a múlt év tavaszán írták alá azt a keretmegállapodást, amelyben negyven emeletes motorvonatra szerződtek, az első tizenegy darabos flotta a jövő év második felében érkezik meg a budapesti agglomerációba.

A vonatok alacsony padlósok, légkondicionáltak, korszerű utastájékoztató rendszerrel és wifi vel felszereltek, rendelkeznek a kerekesszékes utasok számára kialakított mosdóhelyiséggel, és egyidejűleg akár tizenkét kerékpár is szállítható rajtuk itt az agglomerációban – sorolta a paramétereket a vezérigazgató.

Fördős Attila váci polgármester kiemelte: a váci az egyik leginkább kihasznált vasútvonal a budapesti agglomerációban, hiszen egyre többen járnak dolgozni Budapestre a főváros környékéről. Vác esetében csaknem hatezren ingáznak naponta. Nagyon fontos tehát ez az újabb vasúti fejlesztés mind a komfort növelése szempontjából, mind azért, mert az emeletes vonatok üzembe állítása nagyban hozzájárulhat a menetrendi idők tartásához – mondta a városvezető a Váci Hírnök információi szerint.

A Budapest-Vác vasútvonalról itt olvashatsz többet.