Csütörtökön elkezdődött és pénteken folytatódik Budapesten a Metrófesztivál. A felújított 3-as metró vonalán a Nagyvárad tér, a Corvin-negyed, a Kálvin tér, a Deák Ferenc tér, az Arany János utca, a Nyugati pályaudvar és a Lehel tér megújult megállóiban számíthatnak szokatlan élményekre az arra járók.

Vége a szűk esztendőknek

Nem csak Budapest városegyesítésének 150. évfordulóját ünnepli idén a főváros. Öt év felújítás után 2023. május 22-től újra a teljes vonalon közlekedik a budapesti M3-as metró. A sok pótlóbuszos-átszállós kényelmetlenségnek egy különleges, föld alatti fesztivál tesz pontot a végére. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Koncertek és egyéb produkciók a föld alatt

Június 15-én és 16-án egy koncertekből, színházi produkciókból és stand-up performanszokból álló rendezvénysorozat lesz a frissen átadott hármas metró kiemelt állomásain. A felújított M3-as metró vonalán a városlakók idén júniusban a Nagyvárad tér, a Corvin-negyed, a Kálvin tér, a Deák Ferenc tér, az Arany János utca, a Nyugati pályaudvar és a Lehel tér megújult megállóiban számíthatnak szokatlan élményekre. A rendezvény részletes programját pedig itt tették közzé.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Csúszdával a Kálvin téri megállóba!

A fesztivál legnagyobb attrakciója valószínűleg a Kálvin téren látható – és ki is próbálható. Aki siet vagy egyszerűen csak kíváncsi, a Kálvin téri megállóba például gyorscsúszdán keresztül is lejuthat.

Nem zavarják az utazókat

A Metrófesztivált a BKV-vel szoros együttműködésben szervezik, hogy a szórakoztató és olykor meglepő programok semmiképpen se jelentsenek kényelmetlenséget a munkába, iskolába vagy már hazafelé igyekvő utasoknak.

2017 őszén indult a felújítás

Az ország legforgalmasabb vasútvonalának számító M3-as metró felújítása 2017 őszén kezdődött el. A felújítás alatt teljesen megújult a metróvonal infrastruktúrája: többek között új vágányokat és kitérőket építettek be, kicserélték a biztosítóberendezéseket, és szigetelték az alagutakat is.

Egységes rendszerek

Az M3-as vonal annak idején húsz év alatt készült el öt építési ütemben, ebből fakadóan a metrót üzemeltető rendszerek különbözők voltak, hiszen az építés során mindig az éppen aktuális technológiai színvonalú berendezéseket építették be. A rekonstrukció megteremtette annak a lehetőségét, hogy végre egységesek lettek a rendszerek.

Megújultak az állomások is

Az elmúlt időszakban minden állomás és megálló új külsőt és belsőt kapott, valamint nagy hangsúlyt fektetnek az akadálymentesítésre is. Ennek keretében lifteket és ferdepályás felvonókat építettek be, hogy a mozgásukban korlátozottak is tudják használni a metrót, illetve taktilis jelekkel segítik a látásukban korlátozottak közlekedését.

Vadonatúj metrót kaptak vissza a fővárosiak

A rekonstrukció befejezése után szinte egy vadonatúj metrót kaptak vissza a budapestiek és a fővárosba látogatók. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: a 3-as metró.