Ma már nem kérdés, hogy a legtöbb vállalkozásnak érdemes podcastet indítania. A cikkben annak járunk utána, hogy miért van ennek nagy jelentősége, továbbá arra is kitérünk, hogy mire kell figyelni a készítés során.

A Brocasterz podcast ügynökség segít a podcast készítés terén, a stratégiaépítéstől kezdve a marketingfeladatokig mindenben támogatást nyújt. Szakmai berkekben kiemelkedő sikerű szakértői és marketingcélú adások készítésével foglalkozik.

Miért ajánlott podcastet indítani? 

A podcastnek köszönhetően új felületeken lehet elérni a célközönséget, például Spotify-on, Youtube-on, Apple Podcasten, TikTokon és Instagramon. Ráadásul a standard közösségi médiafelületeken is el lehet érni a célközönséget audiovizuális tartalommal.

Az új műfajnak továbbá a személyes kapcsolódásban is fontos szerepe van, mivel a hallgatók megismerik a cég arcait, amelynek köszönhetően sokkal erősebb kapcsolatot lehet kialakítani a márka és a célközönség között. 

Mindemellett a szakértői státusz is erősödik, hiszen a hallgatók az új hírek és az érdekes szakértők megismerését a céghez fogják kapcsolni, amely növeli a hitelességet. Ráadásul organikus tartalomterjesztés terén a podcast és a videóplatformok a legerősebbek.

Mindemellett azt is fontos megemlíteni, hogy egyszerűen lehet köré közösséget építeni. Használható még ügyfélszerzésre, adatbázis-építésre, látogatószerzésre, illetve online vagy offline rendezvények megtöltésére is. Természetesen az új munkatársak is könnyebben megismerhetik a céget az adásoknak köszönhetően.

Fontos feladatok az értékes és üzletileg sikeres csatornához

Annak érdekében, hogy a podcast jól teljesítsen, ki kell alakítani egy ütőképes koncepciót kutatásokkal és alapos tervezéssel. Gondoskodni kell minden arculati elemről, például az animációról, a névről, a zenéről, a grafikáról és a szövegekről.

Fontos, hogy profi stúdióban vegyük fel az adásokat, kérjünk technikai és szerkesztői segítséget is. Kiemelt figyelmet kell fordítani az adásmenetekre, az előinterjúkra és az előkészítő egyeztetésekre, de gondoskodni kell a teljes utómunka-folyamatról és a publikálásról is a podcast készítés során.

A publikálás után is van feladat

A publikálást követően még nem ér véget a feladatok sora, ugyanis a marketinggel is foglalkozni kell annak érdekében, hogy minél több emberhez eljusson a podcast. Elsőre talán soknak tűnnek a teendők, de szerencsére minden egyes feladat kiszervezhető.

Érdemes élni a lehetőséggel, és felkeresni a Brocasterz podcast ügynökséget, ahol pontosan tudják, hogy hogyan lesz értékes és üzletileg is sikeres egy csatorna. Ismerik az igényeket, és tudják, hogy mitől lesz hallgatott egy adás, és azt is, hogy hogyan érhető el, hogy hozza az elvárt kommunikációs célokat.

Gyorsan dolgoznak, mivel sok embert tudnak egyszerre mozgatni. Olyan cégek szavaznak nekik bizalmat a podcast készítése terén, akik csak a legjobbal érik be.

Ez a cikk szponzorált tartalom, megrendelő a brocasterz.com oldalt működtető cég.

Az auditált mérések szerint havonta átlagosan 12 millió alkalommal kattintják az olvasóink Like Company Kft hírportáljait. A támogatott cikkek sokáig címlapon vannak, így a partnereink reklámjait tényleg nagyon sokan látják, ezért hatásosak. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát.