Az elmúlt években a Covid több szempontból is hatással volt az évek során kialakított munkarendszerre. Van, ami velünk maradt, van, ami eltűnt és van, ami kissé átalakult. Ilyen például a home office kérdése. Számos cég hosszú távon áttért a hibrid munkavégzésre, amely lehetővé teszi a dolgozóknak, hogy részben otthon, részben pedig az irodában dolgozzanak. Az ilyen munkavégzési modellnek számos előnye van, de ugyanakkor több új biztonsági kihívást is felvet.

A tűzvédelem átalakulása

Az irodaházakban a tűzvédelem mindig is fontos szerepet játszott. A hibrid munkavégzés megjelenése azonban új kihívásokat hozott magával, amelyek hatással lehetnek a tűzvédelemre is.

Először is, az irodaházakban kevesebb ember tartózkodik egyszerre, ami azt vonhatja maga után, hogy egy esetleges tűzesetkor kisebb az esélye annak, hogy még időben észrevegyék és megkezdjék az épület evakuálását. Ebben az esetben fontos, hogy az irodaházakban kialakított tűzjelző rendszerhatékony legyen, és azonnal értesítse a hatóságokat, ha tűz keletkezik.
Ezért mindenképp érdemes kihívni egy szakembert, hogy felülvizsgálja a már meglévő tűzjelzőket, amennyiben pedig még nincs, akkor kialakítson egy biztonságos rendszert.

Az irodaházakban a tűzvédelmi berendezések és rendszerek rendszeres karbantartása és ellenőrzése kötelező a megfelelő működésük biztosításához. 
Ezért fontos, hogy kiemelt figyelmet szenteljünk annak, hogy a biztonsági szakember rendszeresen ellenőrizze és karbantartsa az egész rendszert, amihez pedig az épület karbantartójának biztosítania kell a lehetőséget. 

Végezetül oda kell figyelnünk arra is, hogy a kisebb létszám miatt sok esetben megváltozhatnak az evakuációs tervek és az útvonalak is. Előfordulhat, hogy a dolgozók esetleg nem ismerik az épület minden részét, és nem tudják, hogy hol találhatók a mentési útvonalak. Ezért fontos, hogy rendszeresen felülvizsgálják, és szükség esetén frissítsék a biztonsági útvonalakat. Erről pedig tájékoztassák és oktassák kollégákat. 

Láthatjuk tehát, hogy a hibrid munkavégzés sok új kihívást hozott az irodaházak tűzvédelmére vonatkozóan. Azonban a megfelelő előkészületekkel és intézkedésekkel a kockázatok minimalizálhatók.


SMARTme szakértői, több mint 15 éves szakmai tapasztalattal nyújtanak garantáltan biztonságos megoldást minden épület számára. Személyre szabott segítségük nemcsak a kivitelezésre terjed ki, hanem a tervezésre és a karbantartásra is vonatkozik. Ezzel az épület és a dolgozók védelmét is biztosíthatjuk. 

Ez a cikk szponzorált tartalom. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát. A hivatalos, auditált mérések szerint a Like Company Media Group hírportáljait a forgalmas napokon 600 ezer ember olvassa.