Mielőtt a címben feltett kérdésre térnénk, először is tisztázzuk, hogy mi is az a SEO. A Search Engine Optimization, magyarul keresőoptimalizálás lényege, hogy a weboldalunk minél előkelőbb helyen szerepeljen a keresők találati listáján. 

Mindez persze több látogatót és így magasabb bevételt jelent. De vajon házon belül érdemes elvégezni a munkát, vagy jobban járunk egy SEO ügynökséggel?

A SEO-ról dióhéjban

Hogy a Google pontosan milyen szempontok és algoritmusok alapján állítja össze egy-egy kulcsszóra a találati listát, az hétpecsétes titok. Ami biztos: a releváns, igényes és felhasználóbarát tartalmakkal rendelkező weboldalak előnnyel indulnak a versenyben.

A kereskedelmi weboldalaknak tehát mindent meg kell tenniük, hogy minél inkább a Google robotjainak kedvében járjanak. Nem véletlen, hogy egy 2020-as felmérés szerint a cégek 64%-a keresőoptimalizálással próbálja sikeresebbé tenni a honlapját.

Érvek és ellenérvek a SEO ügynökségek mellett és ellen

Az olyan cégek, mint a SEO-ra specializálódott Selector Digitális Marketing Ügynökség maximális mértékben leveszik a terhet a vállunkról, hiszen teljes körű SEO szolgáltatást kínálnak.

Első lépésben például felmérik a cégünk tevékenységét és erősségeit, majd egy SEO audit keretében a honlapunkat is alaposan górcső alá vetik.

Ezek fényében tesznek javaslatot a weboldal módosítására, a szöveges tartalom és a képek optimalizálására vagy éppen a linképítésre. Kétségtelen, hogy egy SEO ügynökséget megbízni gyorsabb, kényelmesebb és általában eredményesebb is.

Mindennek persze ára van, hiszen a SEO ügynökségek nem jótékonysági szervezetek. Érdemes legalább 100-150 ezer forintos havi kiadással számolni, még akkor is, ha csak Magyarországon érdekelt a cégünk. Nemzetközi projekteknél a határ a csillagos ég.

Érvek és ellenérvek a házon belüli SEO mellett és ellen

Nem kötelező persze egy külső partnert megbízni a keresőoptimalizálással. Sok vállalkozás dönt úgy, hogy felvesz egy szakembert, vagy akár egy teljes csapatot állít össze a honlap rendbetételére.

Egy saját SEO-s előnye, hogy a szakember tökéletesen tisztában van a cég jellegzetességeivel, piacával és ügyfélkörével. Sokkal személyre szabottabban végezheti tehát a dolgát, és persze a teljes kapacitását a mi cégünkre fordítja (szemben a SEO ügynökségekkel, akik egyszerre akár több száz ügyfelet is kezelnek).

A házon belüli SEO szakembernek ugyanakkor ára van. Szó szerint, hiszen egy felkészült és tapasztalt SEO-s igen magas bérigénnyel is rendelkezhet. Ráadásul néhány keresőoptimalizáláshoz szükséges szoftvert is be kell szereznünk. Ezek ára is borsos lehet.

A döntés tehát nem könnyű, és aligha lehet meghozni a szempontok alapos mérlegelése nélkül. A Google találati listája napjainkban az egyik legfőbb forgalomgeneráló minden honlap számára, így kulcskérdés, hogy hányadik helyen szerepel az oldalunk a listán. 

Ez a cikk szponzorált tartalom. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát. A hivatalos mérések szerint a BudaPestkörnyéke.hu hírportált a forgalmas napokon 340.000 ember olvassa!