Azt javasolja a Magyar Nemzeti Bank, hogy az elektromos autók támogatása ne pályázati, hanem alanyi jogon járjon új e-gépjármű vásárlása esetén, illetve nőjön a támogatás intenzitása.
144 pontot javasol az MNB
Fenntartható egyensúly és felzárkózás címmel tette közzé 144 pontból álló javaslat-csomagját a Magyar Nemzeti Bank (MNB), melynek néhány pontja a Zöld átállással és energiamix javításával, azon belül az elektromobilitással foglalkozik. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Erősen indult
Magyarország a zöld rendszám 2016-os bevezetésével és a villanyautó vásárlást ösztönző pályázatok első fordulóival a régióban időben és kifejezetten erősen kezdte támogatni az elektromos közlekedésre átállást.
15 milliárdos támogatás
Az állam Magyarországon eddig 15 milliárd forinttal támogatta az elektromos személygépkocsik vásárlását, azonban a villanyautók aránya elmarad az Európai Unió északi és nyugati országaitól egyaránt. Hazánkban az elektromos járművek aránya a flottában jelenleg mindössze tizede a hollandnak és ötöde a németnek – írja a Villanyautósok.hu oldal.
Alanyi jogon
Az MNB most azt javasolja, hogy az elektromos gépjárművek támogatása ne pályázati, hanem alanyi jogon járjon új e-gépjármű vásárlása esetén, illetve nőjön a támogatás intenzitása.
Kevés a töltőpont
Az előző év végi adatok szerint Magyarországon összesen 1880 nyilvános elektromosautó-töltőpont volt, amely alig több mint tizede annak a 18.100 darab elektromos jármű töltőnek, amivel a kormány 2030-ig számol a Jedlik Ányos Terv 2.0 alapján.
Gyorsan tanulnak az elektromos autósok
A portál szerint az elektromosautó-tulajdonosok többsége hamar megtanulja, hogy villanyautót tölteni akkor a legkényelmesebb, amikor az autó parkol, miközben mi dolgozunk vagy otthon alszunk. A családi házak jelentős részében nem jelent nehézséget a villanyautó töltése, a társasházak lakói számára azonban ez nem ennyire egyszerű.
Új építésű ingatlanok
Az új építésű ingatlanokban jelenleg is előírás a töltési pontok előkészítése, amennyiben az épület tíznél több parkolóhellyel rendelkezik és a parkoló az épületen belül vagy közvetlenül az épület mellett helyezkedik el.
Szigorítana az MNB
Az MNB javaslata jelentősen szigorítaná ezt az előírást, tíz helyett már két parkolóhelytől megkövetelné a töltési infrastruktúra előkészítését, ugyanakkor állami támogatással segítenék ennek megvalósítását. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Itt az MNB összehasonlító grafikája

Kiemelt kép: illusztráció, e-töltő Vecsésen