A BudapestKörnyéke is több ízben is írt róla, hogy milyen ütemben halad az M0-ás Duna hídjának kivitelezése.

A főpolgármester sunnyogással vádolta a kormányt

Augusztusban arról írtunk, hogy a főpolgármester sunnyogással vádolta a kormányt, mert hónapok óta nem árulják el, hogy mi a gond az M0-áson 20 milliárdért felújított Hárosi-híddal. Délután a kormányinfón a miniszter elmondta, hogy az egyik saru törött el.

Ezt mondták a sajtótájékoztatón

Most pedig kiderült, hogy a Strabag vezette konzorcium nem az elvárható gondossággal járt el a Deák Ferencről elnevezett Hárosi Duna-híd kialakításánál – mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára vasárnap a hídnál tartott sajtótájékoztatóján, számolt be róla az Index.

Le kellett állítani a forgalmat

Úgy tudni a beépített saruk alulméretezés miatt folyamatosan tönkremennek, ami a forgalom már sokadszori leállításához vezet.

Ezt mondta Schanda Tamás

Schanda Tamás kiemelte: a saruk állapotát szeptembertől folyamatos helyszíni szemlékkel és újonnan kiépített monitoringrendszerrel is ellenőrzik, mióta korábban már eltörött egy. E hét szerdán egy másik saru is eltört, bár a károsodás mértéke nem indokolta a híd azonnali lezárását, de sürgős és sokaknak nehézségeket okozó intézkedések kellenek. 

Hiba hiba hátán

A konzorciumvezető Strabag és a hídszerkezeti munkákkal megbízott alvállalkozója, az A-Híd nyilvánvaló módon felelőtlenül járt el, hibázott a sarutípus kiválasztásánál. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hétfőtől előreláthatóan vasárnapig forgalomterelést kénytelen bevezetni, a bal pályahidat az M1-es autópálya felé ismételten le kell zárni.

Az autósok biztonsága

Ez az ára annak, hogy az autósok biztonságban legyenek. A terelés 2-2 forgalmi sávos ideiglenes kiépítést jelent a jobb pályahídon a halászteleki csomópont felhajtásának lezárásával. Az államtitkár kiemelte, hogy  az M0-s déli szektora Magyarország legnagyobb forgalmú útszakasza, és az egyetlen, amelyen napi átlagban több mint 100 ezer jármű halad át.

Kapacitásbővítés

A rendkívüli terhelésre a szakasz már ma sem lenne alkalmas, ha a bővítéséről nem gondoskodott volna a kormány az elmúlt évtized első felében. A fejlesztések eredményeként az M0 – az M1 és M5 autópályák között mindkét irányban – három-három sávossá vált. A kapacitásbővítés után a szektor terhelése ugrásszerűen nőtt tovább, a részben több évtizede épült pályaelemek, műtárgyak felújítása halaszthatatlanná vált, olvasható az Index oldalán.

Újabb sarucsere

A hídon tavaly májustól szeptemberig végezték el a szükséges sarucseréket, idén áprilisban pedig már készre jelentették a bal pályahíd megnyitásához szükséges feladatokat is. Nem sokkal később viszont a saruk cseréje ismét szükségessé vált, az egyik el is tört.

Minden hibát kijavítanak

Schanda kitért arra is, hogy a Strabaggal kötött, a híd rekonstrukciós munkáiról szóló szerződésnek minden pontját be fogják tartatni. Minden hibát, felületességet, gondatlanságot számon fognak kérni, a lehető legszigorúbban járnak majd el. Emellett vizsgálják annak a lehetőségeit is, hogy az ilyen hanyagul, felelőtlenül eljáró cégeket miként lehetne egyszer és mindenkorra kizárni a közbeszerzésekből.

Kiemelt kép: Deák Ferenc-híd, ismertebb nevén az M0-ás Hárosi-hídja – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu