Árat emelnének a taxisok. Jelenleg, ha beülsz egy sárgarendszámos autóba és mész egy kilométert, máris egy ezrest kell fizetned. Azt akarják, hogy 1300-at fizess ugyanezért a rövid utazásért, ugyanis 30 %-os áremelést akarnak. Szerintük a jelenlegi tarifa nagyon alacsony, az üzemanyagok ára pedig nagyon sokba kerül, ráadásul az ár nagy része az államkasszába megy adók formájában.

30 százalékot emelnének

Harminc százalékkal szeretnék megemelni a budapesti árakat a taxisok. Az Országos Taxis Szövetség elnöke szerint a magas üzemanyagárak és a folyamatosan emelkedő költségek miatt egyre nehezebb fenntartani a taxis vállalkozásokat, a hatósági ár miatt azonban nem növelhetik a fuvardíjat. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kevesebb fuvar

A pandémia miatt kevesebb a fuvar, ezért állítólag nehezebb kitermelni a működési költségeket. Ez azért is meglepő, mert ha valaki Budapesten az esti órákban, különösen hétvégén hív taxit, hosszú várakozásra kell számítani. Az utasoknak gyakran nem úgy tűnik, mintha sok üresjárata lenne a taxisoknak a kevés utas miatt.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Emelkedő üzemanyagárak

A benzinért 496, a gázolajért 512 forintot kérhetnek átlagosan a magyar kutaknál. „Elég nehéz a kitermelése, hogy haszon is maradjon a taxizáson, és nagyon nehezen tudjuk kitermelni a benzinköltségeket, amik állandóan emelkednek. Most úgy hallottam, hogy a héten megint 7 forinttal emelik a dízelt” – mesélte elkeseredetten a taxis az ATV-nek.

Beszélnének a fővárossal

Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke arról beszélt: tárgyalásokat kezdeményeznek a fővárossal, hogy harminc százalékkal emeljék meg a szolgáltatások árát. A jelenlegi 700 forintos alapdíj, 300 forintos kilométerdíj és a 75 forintos várakozási díj szerintük alacsony.

Tárgyalóasztal

A Budapesti Kereskedelmi Iparkamaránál közölték: folyamatban van az időpont egyeztetés, és bíznak benne, hogy a taxisokkal együtt hamarosan tárgyalóasztalhoz ülhetnek a főváros képviselőivel.

Csökkent a forgalom

A taxisok szövetségének vezetője arra is kitért, hogy a míg pandémia kitörése előtt országosan tíz és fél ezer taxis dolgozott, ma már csak hétezren vannak. A koronavírus-járvány miatt 60-70 százalékkal csökkent a fővárosi taxik utasforgalma, így sokan inkább felhagytak a személyszállítással.

Magas adók

Molnár László, a Gazdaságkutató Intézet vezérigazgatója szerint a forint dollár árfolyam és a világpiaci ár mellett a hazai magas adók is hozzájárulnak, az üzemanyagok árának az emelkedéséhez.

Így áll össze a benzin ára

Nagyot kaszál az állam

Ha jobban megnézzük a benzinár összetételét látszik, hogy a legnagyobbat az állam kaszálja az autósokon. Az üzemanyagok árának több, mint a 60%-át az állam teszi zsebre. Ez azt jelenti, hogy egy 20 ezer forintos tankolásnál 12 ezret valójában az államnak fizetünk. A maradék 8 ezerben van az olaj világpiaci ára, az üzemanyag előállítási költsége, a benzinkút működtetése, nyeresége és hasonló összegek. Minél drágább az üzemanyag annál nagyobb annak az adója is, vagyis egyre többet kaszál az állam az autósokon. Már csak az a kérdés, hogy a rengeteg többletbevételt mire költi a kormány. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Taxik Budapesten – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu