Jelentős emelésre készül a kormány a közlekedési bírságok összegeit illetően. A tervezet szerint gyakorlatilag minden bírságot megemelnek szeptember elsejével.

Ha a megengedett legnagyobb sebesség 50 kilométer/óra:

  • 15 km/h-s túllépés esetén 30 ezer forint helyett 39 ezer,
  • 25 km/h-s túllépésnél 45 ezer helyett 58 500 forint lesz a büntetés,
  • 35 km/h-s túllépésnél 60 ezer helyett 78 ezres csekk jön majd.
  • 45 km/h-s túllépésnél 90 ezres csekk helyett 117 ezres jön,
  • 55 km/h-s túllépésnél 130 ezer helyett 169 ezer,
  • 65 km/h-s túllépésnél 200 ezer helyett 260 ezer,
  • 75 km/h-s, vagy afeletti túllépésnél pedig 300 ezres helyett 390 ezres büntetést kap a sofőr.

Ha a megengedett legnagyobb sebesség 50 és 100 kilométer/óra között van:

  • 15-30 km/h-s túllépésnél 30 ezer helyett 39 ezer,
  • 30-45 km/h-s túllépésnél 45 ezer helyett 58 500,
  • 45-60 km/h-s túllépésnél 60 ezer helyett 78 ezer,
  • 60-75 km/h-s túllépésnél 90 ezer helyett 117 ezer,
  • 75-90 km/h-s túllépésnél 130 ezer helyett 169 ezer,
  • 90-105 km/h-s túllépésnél 200 ezer helyett 260 ezer,
  • 105 km/h-s sebességtúllépés felett pedig egységesen 390 ezer forintos büntetés fog járni.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Ha pedig a megengedett legnagyobb sebesség 100 kilométer/óra felett van:

  • 20-35 km/h-s túllépésnél 30 ezerről 39 ezerre nő a bírság,
  • 35-50 km/h-s túllépésnél 45 ezer forintról 58 500 forintra nő a büntetés,
  • 50-65 km/h-s túllépésnél 60 ezer forint helyett 78 ezret,
  • 65-80 km/h-s túllépésnél 90 ezer helyett 117 ezret,
  • 80-95 km/h-s túllépésnél 130 ezer helyett 169 ezret,
  • 95-110 km/h-s túllépésnél 200 ezer helyett 260 ezret kell fizetni,
  • 110 km/h-s túllépésnél pedig az eddigi 300 ezres bírság helyett 390 ezer forintot kell fizetni.

Ittas vezetés esetén

Emelnék a gyorshajtás és az ittas vezetés utáni büntetéseket a személy- és áruszállításban dolgozók esetében is. Ha valaki gyorsan hajt, vagy részegen ül a volán mögé, akkor 2000 köbcentis, vagy annál kisebb motor esetén az autó sofőrjére az eddigi 400 ezres büntetés helyett 520 ezer forintos büntetés jár, 2000 köbcentis motorméret felett viszont az eddigi 800 ezres büntetés egészen 1,04 millió forintig nő. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Autópályás büntetések

Az autópálya leállósávján vezetésért 130 ezer forintos büntetést szabhatnak ki, a kötelező haladási irány megszegéséért pedig 65 ezrest. Ha valaki a behajtani tilos tábla ellenére hajt be valahova, 39 ezer forintos büntetést kap – írja a hvg.

390 ezres büntetés is járhat

Ha engedély nélkül hajt be fokozottan védett természeti területre, 390 ezres büntetésre számíthat. Jogosulatlan úthasználatért – függően annak időtartamától és a járműkategóriától – 39 000–214 500 közti büntetést kell fizetni.

Szigorítanak a gyártóknál

A rendelet kiadása esetén nem csak a sofőrök, de a gyártók is nagyobb bírságra számíthatnak. Ha a gyártó a típusjóváhagyás során ezentúl az adatközlő lapon valótlan adatot tüntet fel, 500 ezer forint helyett 650 ezret kell, hogy fizessen.

Valótlan adatok

Ha valótlan adattartalmú jóváhagyási okmányt nyújt be, vagy valótlan adatokat tüntet fel a megfelelőségi nyilatkozatokban, akkor ezentúl nem 700 ezer forintot kell fizetnie büntetésként, hanem 900 ezret, ha pedig valótlan adatot közöl a szennyezőanyag-kibocsátásnál, akkor az eddigi 800 ezres bírság helyett 1,04 milliót kell befizetnie.

Hamis jegyzőkönyv

Magasabb büntetést fizetnie a gyártónak, ha az eladott autót környezetvédelmi okokból hívja vissza, de itt más okot jelöl meg. Az eddigi 300-ról itt is 390 ezerre nő a büntetés. A hamis vizsgálati jegyzőkönyv leadását az eddigi 500 ezer helyett 650 ezer forintra büntetik.

Még lehet véleményezni

A károsanyag-kibocsátást korlátozó eszközök buherálását 900 ezer helyett 1,17 millióval büntetnék. 900 ezer forintról 1,17 millió forintra ugrik majd a tervezet szerint az a büntetés, amit az állam akkor szabhatna ki a gyártókra, ha károsanyag-kibocsátást korlátozó eszközök működését valamilyen saját eszközzel akadályozzák az autóban. A javaslatot társadalmi vitára tették közzé, a véleményeket augusztus 10-ig lehet elküldeni. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció