Jelentősen átalakul az agglomeráció egyik legnagyobb városának, Szigetszentmiklósnak a legfontosabb HÉV-állomása. A Budapesti Fejlesztési Központhoz 12 pályázat érkezett a József Attila-telep hévmegálló környezetének megtervezésére.

40 ezres város

Szigetszentmiklós a ráckevei hév által érintett legnagyobb település, 40 ezren élnek itt. A város fő hévmegállója lakótelepek szomszédságában a József Attila-telep. Ez volt az egyik ok, amiért a H6-os vonal fejlesztésén belül az itteni megálló környezetének megtervezésére külön építészeti tervpályázatot írtunk ki – írja Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója a közösségi-oldalán. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Ötleteket vártak

A közlekedési szakember szerint a sűrűn beépített területen nem egyszerű a P+R parkolók elhelyezése, márpedig itt szükség van rájuk, tehát a parkolóházra is várták az ötleteket az indulóktól. A beadási határidő kedden volt, 12 pályamunkát kaptak. Az értékelés most kezdődik, nyertest június harmadikán hirdetik ki.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Minőségi tér lesz

A tervezési program egy kapuként szolgáló minőségi, zöld városi előtér, továbbá az ingázási igényeket kiszolgáló P+R parkolóház megépítését vázolja. A H6-os hév fejlesztése a BFK és MÁV-HÉV Zrt. irányításával folyik, a pálya és a megállók felújítását a Főmterv és a Kontúr Csoport konzorciuma tervezi, így József Attila-telep megállónál ehhez kell illeszkednie az új előtérnek és a parkolóháznak.

Napi 7500 utas

A József Attila-telep ma is Szigetszentmiklós legfontosabb, napi 4300 utas átszállását biztosító közlekedési csomópontja. A beruházásnak köszönhetően az előrejelzés szerint napi 7500 főre növekedhet az utasszám.

Erről a területről van szó

Áthelyezik a mostani megállót

Áthelyezik a hévmegállót. A mostani megállót keleti irányban kétszáz méterrel arrébb tolják a Csépi úthoz, ahol a Bucka városrészbe vezető szűk aluljárót átépítik és kibővítik. Elhelyezkedése kedvezőbb lesz, nem közvetlenül a lakóépületek mellett állnak meg a szerelvények, ugyanakkor a lakótelep tengelyébe kerül, így mind északról, a Gyári útról, mind a Csépi úton bekötött déli városrész felől javul a megközelíthetősége. Mindkét irányból jól elérhetőek lesznek a peronok.

Új parkolóház

A Gyári út felől is jól megközelíthető új parkolóházban három szint áll majd az átszállók rendelkezésére. Legalább 180 gépjármű befogadására alkalmas épületet kell megtervezni. Négy parkolóhely lesz a mozgáskorlátozottaknak. Négy hely elektromos gépjárművek töltésére. Az épület száz kerékpár befogadására is alkalmas lesz. Három kiskereskedelmi üzlet létesül. Akadálymentes mosdó is épül.

Kellemes hely

A parkolóházzal mind látványában mind funkcióiban összhangban álló előtér szerepe a megérkezés, kellemes átmeneti tartózkodás, illetve áthaladás biztosítása. A tervező feladata az építmény földszinti részén a kiskereskedelmi és a forgalomhoz kapcsolódó vendéglátó egységek elhelyezésének.

Jegyautomaták

A koncepciótervnek ötleteket kell adnia a hév- és buszforgalomhoz kapcsolódó jegyautomaták, hirdetmények esztétikus elhelyezésére is.

Városközpont

A parkolóháztól keletre eső, rendezetlen területre beépítési javaslatot várnak, amely épít a hévállomás közelségére, funkcióival és beépítési karakterével erősíti a terület városközponti szerepét, javítja a településképet, azonban ennek megvalósítása nem része a hévfejlesztésnek. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció