Változnak a vásárlói szokások, ezért 400 millió forintért egy digitális vetítőkkel telepakolt, óriási látványdobozt építenek a Westend Bevásárlóközpont közepére a a szökőkút helyére. Aki fizet, bemehet és állítólag elvarázsolja majd a különleges látványvilág. Azt mondják a Westendnél haladni kell a korral. Az idén 25 éves bevásárlóközpont így akar megújulni és persze minél több pénzt kihúzni a vásárlók zsebéből.

Óriási látványbox

A PIXIM szórakoztatóipari technológiai fejlesztés, egy óriási látványbox, kívülről csillogó-villogó építmény, amelynek a belsejében a nézők kényelmes ülésekben élvezhetik a műsort, minden oldalról teljesen körülöleli őket a digitális vetítőfelület, melyen valóságos és képzelt világok elevenednek meg egészen közelről. Mindez olyan high-end hanghatások kíséretében, hogy a kép- és a hangélmény elvarázsolja és bevonja a nézőt a soha nem látott fantáziavilágba. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Szórakoztató show

A műsor varázslatos utazás, vadonatúj ismeretterjesztő és szórakoztató show a természet csodái, a fantáziavilágok és a mesés látványok iránt érdeklődőknek, valamint a kikapcsolódni vágyóknak. Az előadások 15 percesek, napközben és este folyamatosan követik egymást. Nem lesz ingyenes, jegyek elővételben online, a helyszíni digitális kioszkokban és a pénztárban is vásárolhatók lesznek.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Nem lesz ingyenes

A fizetős varázsdoboz, a PIXIM a Westend Bevásárlóközpont közepén, a szökőkút helyén épül, világpremierje december közpén várható. A 10×10 méter alapterületű, 7 méter magas multimédia látványboxot a magyar kreatív fejlesztő csapat a világon elsőként, a Westend 25 éves évfordulójára tervezte, és nem titkolt szándéka, hogy a hazai mellett a jövőben a kelet-európai és ázsiai pláza-élményt is forradalmasítsa, vagyis ha itt bejön, megpróbálják eladni a világ plázáinak.

Változnak az idők

A bevásárlóközpontok látogatásának szokásai az egész világon nagy átalakuláson mennek keresztül. Az online vásárlás és a streaming szolgáltatások térnyerésével olyan innovációkra, élmény-szolgáltatásokra van szükség, amelyekkel az otthonról is fogyasztható szórakoztatás nem tud versenyezni. A PIXIM-hez hasonló, új digitális szórakoztatóipari attrakcióké a jövő, amelyek csak személyes fizikai jelenléttel élvezhetők, illetve amelyek alkalmasak közösségi jelenlétre és élményszerzésre, barátok, családok számára egyaránt – írják a Westend közleményében.

Egyedülálló élmény

“Hatalmas örömmel tölt el bennünket, hogy a Westend bevásárlóközpont az első Magyarországon, amely egy ilyen innovatív, multimédiás szórakoztatóközponttal bővült. Az idén ünnepeljük 25. születésnapunkat, és ez a fejlesztés tökéletesen illeszkedik évfordulónk ünnepléséhez. A közkedvelt Niagara vízesés újraindításával, valamint a művészetet, a mozgóképes élményt ötvöző PIXIM installációval egy olyan egyedülálló élményt nyújtunk látogatóinknak. Bízunk benne, hogy értékelni fogják új szolgáltatásainkat, és hogy a Westend továbbra is a kedvenc találkozóhelyük lesz. – mondta Ioana Ion, a Westend bevásárlóközpont igazgatója.

Napi 50 ezer ember

„Közel 20 millió ember fordul meg évente a Westendben, vagyis nagyjából 50-55 ezer naponta. Amikor elkezdtük tervezni a PIXIM-et, odamentem és lemértem: percenként 120 vásárló haladt el az egykori szökőkút helyén. Abból indultunk ki, hogy közülük sokaknak nincs ideje két órára kiszakadni a napi menetrendből, ám ha tudja, hogy a vásárlás közben van lehetősége befizetni egy 15 perces ’mágikus utazásra’, ahol teljesen feltöltődhet, kiszakadhat a valóságból, kikapcsolódhat és óriási élményekkel térhet vissza, akkor nem hiszem, hogy győzködni kellene. Csak beülsz a székbe és hagyod, hogy sodorjon magával, meséljen, megszólítson az üzenet, az élmény” – mondta L. Laki László, a PIXIM igazgatója, fejlesztője és a vállalkozás egyik tulajdonosa.

Látványbox

A multimédia látványbox lenyűgöző hatást kelt a szökőkút helyén. Az impozáns arany és réz borítású építményt úgy tervezték, hogy a legnagyobb, legelegánsabb plázákban is megállja a helyét a világmárkák üzletei mellett, a kisebb bevásárlóközpontokban pedig a kevésbé ismert brandek között ő maga legyen a világmárkák egyike.

400 millió forint

„Csak a külső borítás 100 ezer euróba, vagyis 40 millió forintba került. Összességében a multimédia box létrehozása több mint 1 millió euróba, vagyis 400 millió forintba került. A világszínvonalú szórakozás belépőinek ára nagyjából egy kisebb hamburgerezés árának felel meg” – emelte ki a számszerű adatokat L. Laki László, aki egyelőre nem mondott konkrét összeget.

Szupervetítők

A külső és a belső látvány is valóban fantasztikus lesz, ám ez önmagában még nem garancia a sikerre. A 21. századi csúcstechnológia, valamint a tartalom emeli világszínvonalra a „belemerülős” élményt és a semmihez sem hasonlítható hatást. „Megszereztük a világon ma kapható legkiválóbb, legenergiahatékonyabb, legjobb felbontású, leghosszabb életidejű projektorokat, amelyből hat darabot használunk a PIXIM-ben, de ugyanez vonatkozik az optikákra – osztotta meg a technikai részleteket az igazgató.

20 fős stáb

Csúcstechnológiáról beszélünk, a projektorok bemérik, ellenőrzik magukat, pillanatok alatt képesek javítani a képet, a szerverpark pedig biztosítja a távoli felügyeletet, akár több helyszínen egyidejűleg. Mivel karácsony kivételével mindennap, azaz egy évben 364 napon keresztül, 12 órában tervezik a nyitvatartást, összesen 20 fős stáb szükséges a zavartalan és magas minőségű működtetéséhez. 

Dubajban tervezték

A különböző tematikájú tartalmakat, egy dubaji művészeti laboratóriumban tervezik a legjobb magyar, illetve külföldi fény- és videóművész kollégák, egyelőre elsősorban fiatalok számára vonzó témaköröket és fantáziavilágokat feldolgozva, de későbbre terveznek olyan családi, gyerekeknek szóló élményvetítést is, amely minden korosztálynak izgalmas lehet. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Kimelét kép: Itt épül meg a Pixim – Fotó: BPK