A szigorú intézkedéseknek köszönhetően megakadályozták, hogy a MÁV dolgozók tömegesen fertőződjenek meg: mindössze négy igazolt koronavírus megbetegedés volt a 38 ezer munkavállalóval rendelkező MÁV-csoportnál a teljes járványidőszak alatt – erről beszélt Homolya Róbert a vasúttársaság elnök-vezérigazgatója.
Homolya arról is beszélt, hogy a járvány miatt nemzetközi forgalom szinte teljesen megszűnt márciusban, 99 százalékkal csökkent Európa-szerte.
A járvány csúcsidőszakában csak néhány bécsi járat maradt meg, míg belföldön a távolsági közlekedés 90 százalékkal esett vissza.
A budapesti elővárosi járatoknál, amelyek minden második utast adják a vasúttársaságnál, 80 százalékos volt az utasszám csökkenés – közölte.
Homolya Róbert arról is beszélt, hogy miközben a bérlet- és jegyárbevételek óriási léptékben, havi több milliárd forinttal estek vissza, a védekezés költségei körülbelül havi 400-500 millió forintos pluszterhet jelentettek a vállalatnak.
A helyzet szerencsére most már javul, megindult a visszarendeződés” – mondta az elnök-vezérigazgató, aki szerint mióta a járványügyi szabályok fellazultak, látványosan nő az utasok száma. Az elővárosi járatokon eltérő arányokat láttunk, de van, ahol már 50 százalékos a kihasználtság – tette hozzá.
Szóba került a KISS-motorvonatok ügye is, amelyről a BudaPestkörnyéke.hu is beszámolt. „Március 15-én és 16-án még ki lehetett próbálni az első emeletes KISS motorvonatot közforgalomban, de aztán a pandémia keresztülhúzta a számításainkat és a nyilvános próbaüzemmel le kellett állnunk, mert a gyártó Stadler visszahívta svájci mérnökeit. Folyamatosak az egyeztetések az emeletes motorvonatok gyártójával, várjuk a tájékoztatásukat, de bízom benne, hogy a nyár folyamán újra elindulhat a KISS a ceglédi vonalon” – hangsúlyozta az elnök.
Kiemelt kép: KISS motorvonat – Forrás: MTI