Országszerte nagy felháborodást váltott ki a kormány azon tervezete, miszerint – más útszakaszok mellett – az M0-s autóutat is fizetőssé tennék jövőre.

Aggódnak az autósok, aggódnak a fuvarozók

Egy jogszabálytervezet szerint teljesen átírná az Orbán-kormány az útdíjakra vonatkozó szabályokat. Az autósok mellett a fuvarozók is aggódni kezdtek a döntés miatt. A BudapestKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Fizetős M0-s

Az ATV írt arról, hogy jövőre több szakasz is fizetőssé válhat az országban. Az M0-s autóút mellett az M44-es, az M30-as és az M76-os autóút bizonyos szakaszainak használatáért is pénzt kérhetnek 2024-től. Érintett továbbá az M6-os és az M4-s autópálya is.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Nőtt a forgalom

A Magyar Közút elkészített egy felmérést, amiben megállapították: tavaly csaknem 76 ezren használták az M0-s körgyűrűt naponta. Ez jelentős emelkedés, hiszen egy évvel korábban ez a szám alig haladta meg a 60 ezret.

Az autóklubok sem lájkolták

Az ATV Híradójának azt mondta Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub elnöke, hogy korábban sem támogatták az M0-s bizonyos szakaszainak fizetőssé tételét. „Mi azt szeretnénk, hogy az elkerülő utat vegyék inkább igénybe az autósok, márpedig ez egy ellentétes érdekeltséget teremt” – nyilatkozta.

Tönkremehetnek

De a fuvarozók is aggódnak. Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára szerint akár 20-25 százalékkal is nőhetnek a viteldíjak a jövedékiadó-emelés és a fizetőssé tett újabb szakaszok miatt. „Ezekkel az árakkal nincs lehetőség nagyon elkerülni, hogy ne legyen nagy áremelés”, fogalmazott.

Miskolc tiltakozik

De nemcsak érdekszervezetek, hanem politikai szereplők is kikeltek a mostani tervezet ellen. Miskolc polgármestere, Veres Pál Facebook-bejegyzésében