Minden pénzt, amit csak lehet az utak aszfaltozására akarja költeni az érdi polgármester. Csőzik László interjút adott a helyi lapnak, elmondta, hogy egy darabig hitt a fideszesekkel történő együttműködésben, ma már nem hiszi, hogy a két oldal között béke lehetne, ugyanakkor a kiemelt gazdasági övezetekkel kapcsolatban például a 400 milliárdos gödi Samsung-gyár kapcsán megértő próbál lenni.

A helyzet olyan, mintha a kampány folytatódna, vagy mintha új választásokat írtak volna ki. Hihetetlen gyilkos a kommunikáció a két oldal között, amire nem számítottam. Azt hittem, a nyugalom és építkezés korszaka következik. De engem ez is inkább inspirál – mondta az ellenzéki polgármester az Érdmost.hu oldalnak.

A kezdet kezdetén békejobbot nyújtottam a másik oldalnak. Azoknak is a polgármestere szeretnék lenni, akik a legyőzött T. Mészáros Andrásra szavaztak. Komolyan gondoltam, hogy bizonyos kérdésekben együtt lehet működni a jobboldal képviselővel, és akadt is néhány pillanat, amikor úgy tűnt, ez valóban működik.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Mivel a Fidesz országosan is csak polgárháborús módon tud gondolkodni, ez a mentalitás Érden is érezteti a hatását. Ma már én sem hiszem, hogy a két oldal között béke lehetne. Demokrataként viselkedünk, nem lopunk, felkaroljuk az emberek ügyeit, és emberközeli önkormányzatot valósítunk meg – mondja a polgármester.

Csőzik László elmondta, hogy messze a legfontosabb az utak állapotának rendezése, az aszfaltozás. Minden pénzt, amit csak lehet, erre szeretnék átcsoportosítani. Koronavírus-járvány ide vagy oda, idén is szeretnénk aszfaltozni. Most éppen azon dolgozom, hogy az M1-ről lemart aszfalt felhasználásával, vagy ha az nem megy, akkor más módon, de végre beinduljon a mellékutcák aszfaltozása – tette hozzá.

Érdnek több mint 400 kilométer hosszú utcahálózata van, kis jóindulattal bő egyharmada burkolt nagyjából elfogadható szinten. Fontos, hogy ez ne csak az autós, hanem a bringás és a gyalogos közlekedést is lehetővé tegye. A lakóutcák élhetőségének javítása a legfőbb cél. Itt elemi erejű áttörést akarok elérni, a forrásokat ide fogom összpontosítani – mondta az érdi polgármester.

Évente 20-40 kilométernyi utca aszfaltozása talán elérhető cél. A lakóutcák rendbetételével megvalósulhat Érd átkerékpározhatósága is, azaz a bicikli valódi alternatíva lehet a munkába és iskolába járáshoz, a vasúthoz.

Ehhez kell az is például, hogy visszavegyünk a látványsportokból. Hogy az érdi kézilabda támogatására adott óriási összeget, ami már 500 millió forintra rúgott, átcsoportosítsuk városfejlesztési célra. Mert ha ebben nem érünk el igazi változást, akkor marad az ’50-es, ’60-as éveket idéző, poros utcák Érdje. Érdnek át kell lépnie a 21. századba. Amíg az alapvető infrastruktúra, a közlekedési rendszer nincs rendbe téve, addig nem tudunk előrejutni – fogalmazott a város vezetője.

Csőzik László a kormány által létrehozott különleges gazdasági övezetek kapcsán elmondta: „Igyekszem megértő lenni. A gödi Samsung beruházás közel 400 milliárd forint főösszegű projekt, nem csoda, hogy a kormány komoly figyelmet szentel neki. Érd esetében ma egyetlen olyan beruházást tudok mondani, ahol ez szóba kerülhet.

Ez a Tesco mellett épülő AVL, ami közel 15 milliárdos beruházás, ahol autómotorokat fejlesztenek, gyártanak majd. Mi ezt azzal segítjük, hogy a szolgálatába állítottuk az egyik európai uniós projektünket, kiépítjük a kísérő infrastruktúrát. Ha úgy valósul meg, ahogy elképzeljük, akkor néhány év múlva az érdi határban akár ezer magasan képzett mérnök fog dolgozni.” – mondta Csőzik László, Érd polgármestere.

Kiemelt kép: Csőzik László, Érd polgármestere – BPK-montázs