Ma volt az év legforróbb napja, ami nem kedvezett a MÁV-nak, több vonat állt le a nyílt pályán, rendszeresek voltak a késések, emiatt végül több vonatot törölni kellett. Az alábbi cikkben a Budapest környékét érintő módosításokat gyűjtöttük össze.

Vác felé töröltek vonatokat

Egyből két vonatlemondással indult a nap, a Nyugati pályaudvarról 8:45-kor Vácra és a Vácról 10:04-kor a Nyugati pályaudvarra induló S70-es vonat nem közlekedett egy korábbi állatgázolás miatt. A szlovák vasúttársaság tájékoztatása szerint, a Brno felől érkező, Szobról 9:38-kor Budapestre továbbinduló Metropolitan EuroCity várhatóan 80-85 perces késéssel érkezik a határállomásra, majd a Prágába induló vonat is 2 óra késéssel indult. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Sülysáp felé sem volt minden rendben

A MÁVINFORM arról is írt, hogy a Pécsről a Keleti pályaudvarra 11:19-kor induló Mecsek InterCity várhatóan 45 perces késéssel közlekedik. Nem volt könnyű Sülysápra sem eljutni, miután a Keleti pályaudvarról Sülysápra 11:20-kor, 14:20-kor és 16:20-kor, valamint a Sülysápról a Keletibe 12:24-kor, 15:24-kor és 17:24-kor induló S60-as vonatok nem közlekedtek. Ezek helyett nem is indítottak pótlóbuszt.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Elromlott egy vonat

Balaton felé is voltak nehézségek, miután a Déli pályaudvarról Székesfehérvárra 15:10-kor elindult Z30-as vonat meghibásodott, egy vágányon akadályozva a forgalmat Budapest-Kelenföld és Nagytétény állomások között.

Felborult a menetrend

Az utána haladó, Kőbánya-Kispestről Tárnokra tartó, Kelenföldről 15:20-kor továbbindult S36-os vonattal visszahúzták a műszaki hibás szerelvényt Kelenföldre. „A két vonat nem közlekedik tovább Kelenföldről, az utasok 60-70 perccel hosszabb eljutási időre számíthatnak. A Déli pályaudvarról Székesfehérvárra 15:10-kor elindult Z30-as vonat és a Kőbánya-Kispestről Tárnokra tartó S36-os vonat csak Kelenföldig közlekedik. A Tárnokról Kőbánya-Kispestre 16:16-kor induló S36-os vonattal csak Kelenföldtől közlekedik” – írta a MÁVINFORM.

Gödöllő felé sem ment minden vonat

Gödöllő felé is töröltek járatot: A Keleti pályaudvarról vasárnap 17:35-kor Gödöllőre és a Gödöllőről 18:45-kor a Keleti pályaudvarra induló S80-as vonat nem közlekedett.

Dorognál leálltak a vonatok

Esztergom felé is voltak bajok, miután váltóhiba miatt Dorognál szünetelt a vonatforgalom. Az Esztergomból a Nyugati pályaudvarra 16:05-kor és a Nyugatiból Esztergomba 15:21-kor elindult Z72-es vonatok várakoznak. A Budapest-Esztergom vonalon hosszabb menetidőkre kell számítani. Később több vonatot is törölt a MÁV.

Sok a késés a bécsi fővonalon is

Sopron felé egész nap rendszeresek voltak a 10-20 perces késések, de is volt több vonat, ami 45-66 perces késéssel közlekedett. Vasárnap este, a Keleti pályaudvarról 19:25-kor Miskolc-Szerencs-Nyíregyháza felé induló Tokaj InterCity és a Nyugati pályaudvarról – Szolnokon, Debrecenen át – Nyíregyházára 20:23-kor induló Nyírség InterCity – várhatóan 50-60 perces késéssel közlekedik.

Folyamatos késések

Ahogy írtunk róla, jelentősen megnőtt a menetidő Magyarország egyik legfontosabb, 1-es vasúti fővonalán, a Budapest–Hegyeshalom–Rajka-vonalon, miután sebességkorlátozást vezettek be csütörtöktől a Biatorbágy-Szárliget szakaszon. A MÁV szerint ezen a szakaszon “a pálya korossága többszörösen meghaladta a tervezési életciklusát”. Azt is írták: „az állapotromlást az idei nyáron tapasztalt intenzív esőzések és az elmúlt napok hősége felgyorsította.” 

Van terve a MÁV-nak

A MÁV közlése szerint részletesen kidolgozott tervvel rendelkeznek a probléma megoldására, és a közlekedési tárcával együttműködve a helyzet megoldásán dolgoznak. Addig is, átmenetileg, ahogy “a sínek túlmelegedése esetén a magyar kötöttpálya-hálózat más szakaszain is, további sebességkorlátozások révén garantálható csak a közlekedés biztonsága”. Ezért a Budapest-Győr-Hegyeshalom vonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán 100 km/h-s ideiglenes sebességkorlátozást vezettek be mindkét vágányon, így a vonatok menetideje így 5-10, esetenként 10-20 perccel meghosszabbodhat.

Nagyon fontos vasútvonal

Vitézy Dávid arról írt a Facebookon, hogy ez Magyarország legfontosabb vasútvonala, az első számú kapcsolat személy- és teherforgalomban Győr és Bécs, ezáltal Európa felé – Ausztria utolérése helyett most épp távolodunk, szó szerint, 20-25 perccel. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció