Forgalomkorlátozásokra kell számítani hétfőig az M3-as metrópótló busz útvonalán – közölte a BKV Zrt. szombaton. Jelezték, ezekre a pótlás megszüntetése miatt van szükség, mivel megkezdődnek a bontási és helyreállítási munkálatok a metró felújítása után.

Sávlezárás

A közlemény szerint hétfőig a Vak Bottyán utcában, a Kőér utcában, az Üllői úton, a Múzeum körúton, a Károly körúton, a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Váci úton kell forgalomkorlátozásra – mozgó terelésekre, útszűkületekre, esetleges sávlezárásokra – számítani. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Helyreállítási munkák

Közölték azt is, hogy május 30. és június 11. között a Váci út és a Róbert Károly körút csomópontjában folytatódnak a helyreállítások, itt esetenként és irányonként egy-egy sáv lezárása és útszűkületek várhatóak.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Korlátozásokra kell számítani

A Bajcsy-Zsilinszky úton az Anker köznél is elkezdődik a helyreállítás, ezért a Nyugati tér irányában korlátozásokra kell számítani. A Múzeum körút és az Üllői út csomópontjában, a városból kifelé vezető oldalon csak a belső sáv lesz használható.

Buszperon elbontása

A Kálvin térnél az Üllői úton, a városból kifelé vezető oldalon a korábbi buszperon elbontása miatt sávlezárás és útszűkület várható – áll a BKV közleményében.

5 és fél év

Az M3-as metró felújítása egyébként 5 és fél év után fejeződött be. Nemcsak az alagutakban, hanem a felszínen is dolgoztak a BKK és a BKV munkatársai: az elmúlt évtizedek egyik legnagyobb közösségi közlekedéssel kapcsolatos feladata a metrópótlás megszervezése volt. Május végén azonban elbúcsúztak a metrópótlók, amelyekkel az elmúlt években – talán nem túlzás ezt állítani – minden budapesti találkozott.

Számok

3 milliószor indultak el

Az elmúlt években mintegy 3 milliószor indultak el a metrópótlók a végállomások valamelyikéről, a járművek pedig több mint 23 millió kilométert tettek meg öt és fél év alatt a fővárosban. Ez azt jelenti, hogy akár 75-ször megtehették volna a Föld és Hold közti utat, és ha az Egyenlítő mentén közlekedtek volna, akkor 721-szer kerülték volna meg bolygónkat.

Óránként 15 ezer utas

A pótlóbuszok csúcsidőben óránként 15 ezer utast szállítottak. Ezt kizárólag úgy lehetett megoldani, hogy a járatok végig csak a buszok számára kijelölt sávban közlekedtek. Több helyen át kellett alakítani a kereszteződéséket, hogy egy-egy lámpaváltáskor több busz is át tudjon haladni rajtuk.

45 másodpercenként

A legforgalmasabb időszakokban a pótlóbuszok a lehető legsűrűbben, 45 másodpercenként indultak. Ez gyakorlatilag azt jelentette, hogy amint felszálltak az utasok járművekre, azok már indultak is tovább. A gördülékeny, zavartalan közlekedésüket speciális forgalomtechnika, kedvező jelzőlámpa-hangolás, illetve a lehető leghosszabb szakaszon buszsávok segítették.

Új vonalakon térnek vissza

A metrópótló vonalon közlekedő korszerű járművektől viszont nem kell könnyes búcsút venniük a budapestieknek. Az elkövetkezendő években is utazhatunk majd más vonalakon azokkal a buszokkal, amelyek öt és fél éven át az M3-as metró lezárt szakasza fölött szállították az utasokat. A járművek a továbbiakban Budapest különböző vonalain teszik majd kényelmesebbé, komfortosabbá a fővárosban közlekedők utazásait. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: BKK