A MÁV-nál 1828 betöltetlen állás volt 2023 nyár végén, a késések miatt 4,7 millió forintot kellett visszafizetni az utasoknak, a vonatok pótlása pedig több mint 168 millió forintba került az év első felében.

Több mint 1800 betöltetlen állás

A MÁV-nál 1828 betöltetlen állás volt 2023 nyár végén, a késések miatt 4,7 millió forintot kellett visszafizetni az utasoknak, a vonatok pótlása pedig több mint 168 millió forintba került az év első felében – derül ki Ágh János, az Építési és Közlekedési minisztérium államtitkárának válaszából, amit Balassa Péter jobbikos képviselő írásbeli kérdésére adott. A BudapestKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

„Nincs szakemberhiány”

Balassa szeptemberben tett fel írásbeli kérdést Lázár Jánosnak a MÁV működési problémáival kapcsolatban. Az építési és közlekedési miniszter helyett a minisztérium államtitkára válaszolt. Az államtitkár szerint a MÁV-Volán csoportnál egyértelműen nincs általános szakemberhiány.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Több millió forintot kellett visszafizetni

Lázár minisztériumának államtitkára arra is kitért a válaszában, hogy 2023 első felében az egy vonatra eső késés átlagosan 6,1 perc volt a MÁV hálózatán. A járatkésések és járatkimaradások miatt visszatérítésként 4 710 545 forintot fizetett ki a MÁV-Volán csoport az idei év első felében. A kieső vonatok pótlása pedig kicsit több mint 168 millió forintba került június 31-ig.

Balesetek, késések

Az egyre rosszabb anyagi helyzetben lévő MÁV-nál az utóbbi időben több baleset történt, és komoly késések fordultak elő különböző járatokon. Augusztus 1-jétől tíz magyarországi mellékvonalon szüntették be a vasúti közlekedést jármű- és emberhiányra hivatkozva, innentől vonatpótló buszokkal szállítják az utasokat.

Elrendelték a fővonal felújítását

Augusztus elején Lázár János a kormány nevében elnézést kért a balesetekért és a késésekért. A miniszter később elrendelte a Budapest-Hegyeshalom közötti 1-es fővonal felújítását, miután egyes szakaszokon olyan rossz állapotba kerültek a sínek, hogy korlátozni kellett a vonatok sebességét, emlékeztetett a Telex.

Hétfőtől változik

A felújítás helyszínén sem volt minden zökkenőmentes, így néhány napja úgy döntött a MÁV, hogy több pótlóbuszjáratot állít forgalomba a győri vasútvonal felújítása idejére Bicske, Tatabánya és Budaörs térségében. Közölték azt is, hogy az utasforgalom alakulását és az utasok igényeit figyelembe véve változik a pótlóbuszok bicskei megállási rendje. Több helyen biztosítanak fel- és leszállási lehetőséget.

Új pótlóbuszok

Ugyanekkortól a gyorsabb eljutás érdekében Bicske és Budaörs között új pótlóbuszok is közlekednek Z10-es jelzéssel. Ezek Bicske vasútállomástól indulnak és oda érkeznek. Az S10-es és S12-es személyvonatok helyett eddig háromfajta, eltérő megállási rendű pótlóbusz közlekedett, hétfőtől munkanapi csúcsidőben az új Z10-es jelzésű pótlóbuszok, reggel pedig két, Bicske és Tatabánya közötti S101-es pótlóbusz bővíti a választási lehetőségeket, kényelmesebbé, gyorsabbá téve az eljutást Bicskéről.

Megszűnt a közvetlen kapcsolat

A BudaPestkörnyéke.hu adta hírül, hogy a MÁV-nál tapasztalt sorozatos problémák többek között oda vezettek, hogy egy időre megszűnt a közvetlen vasúti kapcsolat Budapest és München, valamint Budapest és Salzburg között. A BudapestKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Kiemelt kép: illusztráció