A Gazdasági Versenyhivatal 892 millió forint bírságot szabott ki az Alza.hu webáruház üzemeltetőjére és cseh anyavállalatára Black Friday akciók tisztességtelen reklámozása miatt – közölte a GVH pénteken.

 A közlemény szerint a versenyhivatal célja a kimagasló bírsággal, hogy a Magyarországon is népszerűvé vált akciós időszakokban tapasztalt megtévesztő reklámokat visszaszorítsa az online piacokon is.

A GVH az Alza 2018. január és 2019. február között hat alkalommal meghirdetett Black Friday akciójának reklámkampányait vizsgálta.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A webáruház az akciós időszakokra nagymértékű, „akár 80 százalékos” kedvezményeket ígért reklámjaiban.

A 80 százalékos vagy azt meghaladó kedvezmény azonban kizárólag olyan termékekre vonatkozott, amelyek nem a reklámkampányban képszerűen bemutatott vagy ahhoz hasonló árucikkek voltak.

A GVH a megtévesztő reklámokért 862 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki.

MTI, Kiemelt kép: illusztráció