A járványhelyzetben lecsökkent reptéri forgalom miatt április elseje óta nem közlekedik a BKK 100E jelzésű reptéri expressz járata, de a jegyautomatákban továbbra is elérhető rájuk a 900 forintos repülőtéri vonaljegy. Sokan vásároltak is ebből. A Közlekedő Tömeg Egyesület szerint 14 millióval károsította meg a BKK az utasokat, a közlekedési vállalat az ügy kirobbanása után kért elnézést.

Közlekedő Tömeg Egyesület fedezte ezt fel, és közérdekű adatigényléssel rögtön rá is kérdeztek a BKK-nál, adtak-e el ilyen vonaljegyet a megszűnt járatra, és ha igen, mennyit, 2020. április 1. és szeptember 6. között. Kiderült, hogy nem is keveset adtak el: 15358 darabot jegyautomatákból, 538 darabot pedig a mobiljegy alkalmazáson keresztül.

Ezeket a darabszámokat a 900 forintos árral felszorozva kiderül, hogy több mint 14 millió forintot fizettek tévedésből az utasok a BKK-nak egy olyan járatért, ami nem közlekedik.

Ráadásul a BKK válasza alapján a megvásárolt jegyeknek csak a töredékét, pár száz darabot váltották vissza a pórul járt utasok – írta tegnap a 444.hu.

Elnézést kér a BKK

Ma reggel a közlekedési vállalat közleményt adott ki, ebben arról írnak, hogy a koronavírus-járvány miatt 2020 áprilisában leállt a 100E reptéri busz közlekedése, sajnos azonban egy technikai hiba miatt a járatra továbbra is lehet jegyet vásárolni.

Mint írják, a hibára a Közlekedő Tömeg Egyesület hívta fel a figyelmet, amit ezúton köszön a Budapesti Közlekedési Központ. A BKK egyúttal elnézést kér azoktól az utasoktól, akiknek ez a hiba felesleges kiadást okozott. A korábban vásárolt Repülőtéri vonaljegy visszaváltható, vagy akár a későbbiekben felhasználható – írja a cég.

Azok, akik Repülőtéri vonaljegyet vásároltak, és azt eddig nem tudták használni, az alábbiakat tehetik:

A mobilapplikációban vásárolt, fel nem használt Repülőtéri vonaljegyet vissza lehet váltani. Ilyenkor jóváírják az összeget az ügyfél belső egyenlegén, ami a későbbiekben felhasználható egy másik jegy vásárlására.

A fel nem használt jegy teljes vételárát visszatérítik a BKK bármelyik ügyfélközpontjában, kezelési költség nélkül.

Ha valaki nem kíván a visszaváltásával foglalkozni, akkor a jegyet felhasználhatja egy későbbi utazása során.

A BKK köszöni utasainak, hogy rendszeresen felhívják a problémákra a figyelmet. Arra biztat mindenkit, hogy ezt a jövőben is tegye meg. Ezek a visszajelzések jelentősen segítik a közlekedésszervező társaság munkáját – írja a BKK.

Kiemelt kép: illusztráció – Fotó: BPK