Nem kertelt Deltai Károly, Telki polgármestere, őszintén elmondta a helyieknek, hogy „jelenleg semmilyen útfejlesztésnek nincs realitása”, hiába ígérték meg, hogy a hamarosan elkészülő pátyi autópálya lehajtóhoz épül majd Telki felé egy Pátyot elkerülő út. A telki polgármester most elmagyarázta miért nem lesz ebből mostanában semmi. Az érintett területről térképünk is van, ezt a cikkünk alján nézheted meg.

Régi álom

Sok évtizedes várakozás után Páty hónapokon belül megkapja a régen megígért autópálya lehajtóját, így az M1-es sztrádáról nemsokára közvetlenül lehetet a Sasfészek pihenőnél, vagyis Budapest felől az első MOL-kútnál lekanyarodni. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Sokan járnak jól

A Pátyon élők régi vágya valósul meg ezzel, szükség is van a lehajtóra, mert a pátyi ipari parkban felépült óriási raktárközpontok kamionforgalmát valahogy ki kell szolgálni. A lehajtó tehát jó lesz az ipari parknak, a pátyiaknak, a Biatorbágy nyugati részén élőknek és Telki, valamint Budajenő autósainak, hiszen gyorsabban fognak így hazaérni.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Pátyi elkerülő út

Egy korábbi fejlesztési elképzelés szerint az új autópálya lehajtótól egy Pátyot elkerülő út is épülne Telki felé, amely segítené a Telki és Budajenő irányába közlekedő autósokat, nem mellesleg pedig megkímélné Páty belső részét a megnövekvő forgalomtól. 

Nagy lehetőség Telkinek is

Telki polgármestere, a függetlenként nyert Deltai Károly a minap részletesen elmagyarázta a helyi újságban, miért nem lesz ebből az elkerülő útból semmi. Mint fogalmazott: „Páty polgármesterének kezdeményezésére felfrissítettük az esetleges elkerülő út lehetőségének kérdését, amely a jelenlegi útkapcsolattal párhuzamosan, Páty belterületét elkerülve kapcsolódhatna a pátyi autópálya lehajtóhoz.”

Budajenő polgármestere elzárkózott

Deltai Károly azt is leírja, hogy a kérdést több mint tizenöt évvel ezelőtt már vizsgálták, de tanulmánytervi szintnél tovább nem jutott és jelenleg sincs elfogadott nyomvonal. Mint fogalmaz: „Budajenő anno elzárkózott attól, hogy az esetleges útcsatlakozás Budajenő közigazgatási területén legyen. A mostani elvi egyeztetés kapcsán Budajenő ismételten ezt az álláspontot képviselte, így előrelépés nem született.” – írja Telki polgármestere, vagyis Budajenő vezetője úgy tűnik nem akarja ezt az utat.

Nincs realitása

„Jelenleg semmiféle útfejlesztésnek nincs realitása, még a korábban már forráshoz jutott egyszerű útfelújítások is határidő nélkül fel lettek függesztve, a körgyűrű és az M100-as út sorsáról nem is beszélve.” – szögezi le Deltai Károly.

Több szempontból is indokolt

Hozzáteszi: „Egy ilyen elkerülő út több szempontból is indokolt és számunkra is megfontolandó lehet, hiszen azon túl, hogy nem kellene Páty belterületén áthaladni, egy alternatív megközelítéssel biztosíthatná településünk megközelíthetőségét olyan esetekben, amikor valamilyen okból az 1103-as (Budakeszi felé vezető) út nem járható. 

Budajenő nélkül is kellene Telkinek az új út

Így folytatja a telki polgármester: „Amennyiben Budajenő nem támogatja azt a logikus felvetést, hogy településeink határának közelében legyen egy majdani úttorkolat, és így egyik település se „járjon át” a másik településen, mindenki jellemzően a saját forgalmát viselje, akkor a további lehetséges útcsatlakozások csak Telki belterületén lehetségesek, a Napsugár út vagy a Kórház fasor folytatásánál. Erről azonban jelenleg nincs még sem értékelhető tanulmány, sem semmiféle döntés. Bármely út-csatlakozás esetén az adott út forgalma értelemszerűen megnő.”

Helyi népszavazás lehet Telkiben

Telki polgármestere előrevetíti, ha Budajenő nem akarja, az elkerülő utat, akkor Telkiben lenne a vége, vagyis a budajenői autósok is áthaladnának Telkin, megnőne a forgalom, ezért helyi népszavazást írna ki a polgármester. 

Nyoma sincs a pénznek

„Amennyiben valamikor eljutunk eddig, és valamilyen, jelenleg nem ismert nyomvonal elvi jóváhagyást kapna a lakosságtól, az még mindig nem jelentené azt, hogy az út meg is épülne. Ehhez ugyanis olyan forrásokra lenne szükség, amelyeknek jelenleg nyoma sincs. Emellett minden érintett településnek és országos hatóságnak egységes álláspontot kellene képviselnie, nem is beszélve az illetékes hatóságokról.” – teszi hozzá Deltai Károly.

Gyorsan változhat a helyzet

Jelenleg tehát a semmiről egyeztetnek a környék polgármesterei, ráadásul ezt a semmit – a telki polgármester írása szerint – a budajenői polgármester még fúrja is. Ez gyorsan változhat, hiszen ha egyszer majd újra megindulnak az EU-s pénzek, tényleg beindulhat a Pátyot elkerülő út építése. Telkiben van ugyanis a Magyar Labdarugó Szövetség világszínvonalú edzőcentruma, előbb-utóbb tehát fontos lesz, hogy a focisták gyorsan eljussanak Telkibe, ehhez pedig jól jöhet egy gyors útkapcsolat az autópálya felé. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Erről az útról van szó – Fekete vonal a tervezett elkerülő, lila a most épülő bekötőút (Kattintással nagyítható)

Útépítés Páty határában

Kiemelt kép: Deltai Károly, Telki polgármestere – Forrás: Facebook/BPK-montázs