Gyökeresen megújítják Dunakeszi buszközlekedését. Az eddigi körjáratok helyett csillagpontos rendszerre térnek át a városban. Ennek lényege, hogy rövidebb útvonalon, sűrűbben járnak a helyiek számára ingyenesen használható buszok.

Dunakeszin az új menetrend bevezetésével a vonatokhoz történő eljutást akarják segíteni. Somodi István, a helyi Városüzemeltetési Osztály vezetője elmondta: Sok visszajelzést kaptak a vonatokhoz való csatlakozás bonyodalmairól. A Budapestre menő forgalom erős, így sűrűbb járatokat akart a lakosság a vasúthoz, illetve délután hazafelé.

Megvizsgálták a jelenlegi buszállományt és arra jutottak, hogy csak teljes átalakítással, más szemléletmóddal teljesíthető az igény. Korábban szinte percre pontosan ki volt számolva a menetidő, így bármilyen probléma esetén akár egész napos csúszást okozott, ha nem tudta behozni a busz a lemaradást. Ezen felül a reggeli és délutáni csúcsidőszakban a buszok ritkán jártak a MÁV állomásokra, mert körjárat lévén viszonylag hosszú volt a menetidő.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Az új rendszerben a menetrendet a vasúti menetrendhez igazították. Fixen, félóránként járnak a buszok, amely könnyen megjegyezhetővé teszi a menetrendet. Természetesen ezáltal az autós forgalom és a P+R parkolók terheltsége is csökkenhet. Egyszóval: kiszámítható menetrend – mondta a dunakeszi.hu oldalnak az osztályvezető.

Június 15-től Dunakeszin három nagy és egy kis busz közlekedik. A kis busz (2A) jár majd Dunakeszi-Alsónál, amely a méretének köszönhetően átfér az újpesti vasúti átjáró alatt, így egészen a 14-es villamos végállomásáig-és vissza szállítja az utasokat. Félórás köröket alakítottak ki így a lehető legnagyobb területet lefedik az ingyenes buszjáratok.

Dunakeszi ingyenes helyi közlekedéséről akkor értesült az ország, amikor 2019-ben a G7.hu portál Márki-Zay Péterre hivatkozva megírta, hogy elsőként Hódmezővásárhelyen lesz ingyenes a tömegközlekedés. A nem túl jól sikerült mondatra rácsatlakozott Budaörs és Dunakeszi, ugyanis a két agglomerációs városban a helyiek számára már rég ingyenesek a városi járatok.

Kiemelt kép: Helyi busz Dunakeszin – Forrás: Dunakeszipost.hu