Gyűjtőmunkába fogtak a zsaruk, és kiderült, hogy szinte biztosan több mesét hallgatnak az egyenruhások, mint a gyerekek. Igaz, nem Andersent, hanem olyan történeteket, amelyeket a gyorshajtáson ért autósok adnak elő nekik. A száguldozóknak ugyanis gyakorta „alapos indokuk” van arra, hogy miért taposták igencsak erősen a gázpedált. És nem csak azért mennek gyorsan mert „tolt a szél.”

A legviccesebb magyarázatok

A Zsaru magazin munkatársai körülnéztek az interneten és saját emlékeiket is elővették, majd összegyűjtötték a tíz legviccesebb magyarázatot a gyorshajtásra. Az első helyre a „Bocsánat, nem vagyok idevalósi” mondat futott be, második lett az „Észre sem vettem, hogy mennyivel megyek”, őszintének tűnő magyarázkodás, a dobogó harmadik fokát pedig a „Sürgősen találnom kellett egy vécét!” szöveg bérelte ki. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Jól megy a magyarázkodás

És még nincs vége! A lista negyedik helyén a „Rohantam, mert szül a macskám”, az ötödik helyen a „Hogy 235-tel mentem? Egész télen állt a kocsim, meg kellett járatni”, a hatodik pozícióban pedig az „Elnézést, vár rám egy ingatlanközvetítő, és nem akarok lemaradni az üzletről” magyarázkodás végzett.

Hirdetés

Csodálatosan felújított lakás Újbudán, az Etele Plaza és az MOL Campus közelében, nem messze a Duna-parttól. Alkalmi ár: 68,5 MFt. Készpénzes vásárló esetén alkuképes az ár! A részletekért kattints az alábbi képre!

 

 

 

 

 

Kiapadhatatlan a fantázia

Természetesen a sofőrök fantáziája kiapadhatatlan, így a Top 10-es lista utolsó része sem fulladt unalomba. A hetedik helyet a „Nem tudtam levenni a lábamat a gázpedálról, mert ránehezedett a kutyám”, a nyolcadikat a „Félek, hogy covidos lettem, és a legközelebbi kórházhoz sietek tesztelésre”, a kilencediket a „Nyugodtan autóztam, amikor észrevettem, hogy egy kígyó tekereg a lábam között. Azt hiszem megmart, orvoshoz sietek”, a tizedeiket pedig a „Tolt a szél” mondat érdemelte ki.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Saját sebességhatár

A BudaPestkörnyéke.hu írt arról a közelmúltban, hogy az Országos Mentőszolgálat saját sebességhatár bevezetéséről döntött, a sofőrök csak az engedélyezett mértékben léphetik túl a megengedett tempót. A balesetmentes és biztonságos közlekedés érdekében a mentőautók szirénázva is legfeljebb 30 km/órával mehetnek gyorsabban a szabályosnál. Jelenleg évente átlagosan 70 súlyos mentőbaleset történik Magyarországon.

Biztonsági határt húztak

A megkülönböztető jelzést használó járművek haladását segítő „Adj utat, ments életet” kampány mellett az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) a saját sofőrjei számára is biztonsági határt húz: a balesetmentes és biztonságos közlekedés érdekében a mentőautók szirénázva is legfeljebb 30 km/órával léphetik túl a többi közlekedőre vonatkozó legnagyobb megengedett sebességet. 

Jelentős kockázat

A megkülönböztető jelzések használata mellett bekövetkezett mentőbalesetek szakértői elemzése megmutatta, hogy az adott útszakaszra vonatkozó sebességhatár 30 km/h-nál nagyobb mértékű túllépése jelentősen növeli a súlyos balesetek kockázatát, amely ekkor már nincs arányban a sikeres életmentés esélyének a gyorsaságtól remélt növekedésével.

A nemzetközi gyakorlat szerint

Az OMSZ nemzetközi példák alapján bevezetett új szabálya a gyakorlatban azt jelenti, hogy például 50 km/h sebességkorlátozású útszakaszon szirénázva maximum 80 km/h sebességgel haladhatnak a mentők, míg autópályán a mentőautók legfeljebb 160 km/h-val közlekedhetnek. Kereszteződésbe érve a piros lámpán maximális körültekintéssel, megkülönböztető jelzéseket használva is legfeljebb 30 km/h sebességgel hajthatnak át a mentősök.

Évente 70 súlyos baleset  

Jelenleg évente átlagosan 70 súlyos mentőbaleset történik Magyarországon. Az OMSZ szerint az utakon közlekedők figyelemfelhívását szolgáló kampányok és a szirénázó járművekre vonatkozó biztonsági szabályok együttesen alkalmasak lehetnek a mentőbalesetek megelőzésére és a mentők biztonságos és gyors közlekedésének elősegítésére, állt az Országos Mentőszolgálat közleményében. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: sebességmérés. Fotó: police.hu