A közlekedési cég szeretné, ha minden forgalmi körülmény és terepviszony közt tesztelhetnék a járatokat, ennek jegyében választották ki az útvonalat. Így most legálisan „potyázhatunk”.

Ekkor fognak közlekedni

Ismét elektromos buszokat tesztelnek Budapesten: az e105-ös és az e210-es vonalon július 17-e és augusztus 3-a között egy szóló, az e8E vonalon pedig egy csuklós járművel találkozhatnak az utasok július 21-e és 29-e között – derül ki a Budapesti Közlekedési központ (BKK) hétfői tájékoztatásából. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Átmennek a Lánchídon is

Mint írják, teljesen elektromos, alacsony padlós és klimatizált városi szóló, azaz a rövidebb jármű július 17-től, hétfőtől augusztus 3-ig lesz forgalomban a Lánchídon át közlekedő e105-ös és az e210-es autóbusz vonalán. A hosszabb, csuklós e-busszal július 21-e és 29-között az e8E vonalon lehet találkozni.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Itt lehet megnézni, mikor merre járnak

Ezen járatok nem menetrend szerint, hanem azon felül fognak indulni, s ingyenesen lehet őket kipróbálni. Jelezték, hogy a BudapestGO alkalmazásban percre pontosan nyomon lehet követni, hogy merre járnak az elektromos tesztbuszok, s menetrendjükről is az alkalmazásban lehet tájékozódni.

Így tervezték meg az útvonalat

A járműveket azért a 105-ös, a 210-es és a 8E vonalon próbálják, mert szeretnék őket minden körülmény közt letesztelni. Itt ugyanis található normál városi szakasz, valamint hegyvidéki terep is. Emellett a sűrű beépítettségű belvárosi környezetben is lehet információkat szerezni a buszok tulajdonságairól.

Ennyit képesek haladni egy töltéssel

A cég közlése szerint az MAN 12e (szóló), illetve 18E (csuklós) járművekkel lehet találkozni a budapesti utcákon. Ezek a buszok akár 350 kilométert képesek haladni egy töltéssel, s amikor fékeznek, akkor az így nyert energiát visszatáplálják a rendszerbe.

Csak semmi károsanyag-kibocsátás!

A tisztán elektromos hajtású, alacsony padlós autóbuszok fővárosi tesztje a BKK és az ArrivaBus együttműködésének köszönhetően valósul meg. A járművek részletes műszaki specifikációja ide kattintva érhető el.

Fontos célkitűzés

A BKK egyúttal megjegyezte, hogy az elmúlt időszakban már korábban is teszteltek teljesen elektromos buszokat a fővárosban, mivel fontos célkitűzésnek tartják, hogy modern, környezetbarát járműveket használhassanak a fővárosi tömegközlekedésben.

Cél a karbonsemlegesség

Az Európai Bizottság által meghirdetett Zöld Megállapodás 2050-ig karbonsemleges Európai Uniót vízionál. A stratégiai célkitűzéseknek megfelelően a Budapesti Mobilitási Terv a buszágazatban a zéró emissziós járművek beszerzését preferálja.

Egyetértve az Európai Unióval

Vagyis a trolibuszokét és elektromos buszokét, így a fővárosi járműtesztre az EU célkitűzésével összhangban kerül sor – zárul a BKK tájékoztatása. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

(Kiemelt kép: BKK/Nyírő Simon.)