A fenti képen látható extrém méretű járműszerelvény miatt korlátozások és szakaszos lezárások lesznek szerda, csütörtök és péntek éjszaka az M0, M1 és az M3-ason. Csütörtökön az M0-áson az Anna-hegyi pihenőnél lehet megnézni, onnét éjszaka indul tovább, 23 órától teljesen lezárják az M0-ás Duna hídjait.

A szuper hosszú szerelvény az autópályákon csak éjszaka halad, a Gönyű-Tiszaújváros utat három éjszaka alatt teszi meg. A kolonna, vagyis ipari torony hetven méter hosszú, 4,5 méter magas, 4,5 méter széles és 148 tonnás. A szállító járművel együtt a szerelvény összesen 96 méter hosszú és 309 tonna súlyú lesz, vagyis hosszabb mint egy Boeing 747-es óriás repülőgép.

A járműszerelvény egy négytengelyes vontatóból, egy 8 tengelyes és egy 13 tengelyes pótkocsiból, valamint egy nyolctengelyes toló vontatóból épül fel. Tengelyenként 8-8 kereke van, a tengelysúlyokat hidraulikus rendszer segítségével egyenletesen osztják el. A kolonna a két végén a pótkocsikon elhelyezett forgózsámolyokhoz lesz rögzítve hegesztéssel és láncokkal.

A szerelvényt több mint húsz ember kíséri majd, rendőrök, szakkísérők, bontásokat és helyreállításokat végzők. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. tájékoztatása szerint a jármű szerda este indul el a gönyűi kikötőből.

A járműszerelvény 22 óra körül éri el az M1-es autópályát, amelyen óránkénti 30 kilométeres sebességgel fog haladni a külső sávban és a leállósávban az Anna-hegyi pihenőhelyig. Az érintett szakaszon a személygépkocsival közlekedők csak az autópálya belső sávját használhatják.

Az Anna-hegyi pihenőhelyről a jármű csütörtök éjszaka indul tovább, emiatt várhatóan este fél 11 körül teljesen lezárják az M0-s autóút hárosi Duna-hídját, 23 órakor pedig a soroksári Duna-ág hídját.

A szerelvény a tervek szerint péntek hajnali négy órára éri el az M3-as autópálya nagyfügedi pihenőhelyét, ahonnan péntek éjszaka indul el Tiszaújvárosba. Péntek éjszaka egy óra körül várhatóan teljesen lezárják az M3-as autópálya 156-os kilométerszelvényében lévő csomópontot.

A közútkezelő arra kéri az autósokat, hogy a járműszerelvény környezetében fokozott figyelemmel közlekedjenek, a tehergépkocsik tartsák be az előzési tilalmat. A szállítás idején helyenként torlódások alakulhatnak ki, ezért hosszabb menetidővel kell számolni.

Kiemelt kép: A szállításra kerülő tartályt emelik ki az uszályból – Forrás: MOL Zrt.