Tarlós István nem mert kérni a kormánytól annyi pénzt, amennyi a Lánchíd felújítására kellett volna – erről írt a volt főpolgármester korábbi tanácsadója a közösségi oldalán. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint ráadásul az is elképzelhető, hogy olcsóbb lenne az egész híd újra legyártása, mint a felújítás.

Teljesen lezárhatják a Lánchidat a közúti forgalom elől, ha a fővárosi önkormányzat által most megrendelt műszeres felülvizsgálat eredménye ezt szükségessé teszi – ismerte el a Népszava kérdésére Tüttő Kata főpolgármester-helyettes, akit Karácsony Gergely főpolgármester a múlt héten bízott meg a Lánchíd-felújítás projekt levezénylésével.

Ahogy arról a BudaPestkörnyéke.hu is írt, a jelenleg is érvényes súlykorlátozást januárban rendelte el a városvezetés, miután a Főmterv felmérése szerint az átkelő rosszabb állapotban volt, mint gondolták. Akkor arra jutottak, hogy a híd felújítását 6 hónapon belül meg kell kezdeni, ez a határidő júniusban lejár, a kezdés időpontja azonban bizonytalanabb, mint valaha.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A Fővárosi Közgyűlés tavaly májusban 23,7 milliárd forintban határozta meg a Lánchíd, az alagút és a pesti villamos-közúti aluljáró felújításának költségkeretét. Az állam az eredeti 7 milliárdos támogatási ígéretét azóta 6 milliárdra mérsékelte, 14,7 milliárd forintot hívtak volna le az Európai Beruházási Bank hitelkeretéből, a többit értékpapírok értékesítéséből, illetve a pénzmaradványokból kerítette volna elő a főváros. A tavaly nyáron kiírt és az önkormányzati választások előtt lezárt tendert végül januárban eredménytelennek nyilvánították, mivel a legolcsóbb ajánlat is 12,41 milliárd forinttal lógott túl a kereten.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint a felújítást tervező BKK korábban 14,4 milliárd forintban határozta meg a szükséges támogatási összeget, de Tarlós egyszerűen nem mert ennyit kérni – írja a VEKE a Tarlós szavait kommentáló FB-posztjában. Az egyesület elnöke, Dorner Lajos korábban Tarlós közlekedési tanácsadója volt.

A poszt szerint a kért hatmilliárdot a főváros megkapta, aztán jöttek az ajánlatok, az előre nem látható, rejtett hibák kockázatát beárazva túllőttek a BKK által számoltakon is. A kivitelezők tudják milyen műszaki kockázatok vannak egy ilyen öreg, ráadásul sokat tákolt, gyenge minőségű acélt is tartalmazó elemekből álló műemlék szerkezetnél, ezek vörössel világítottak az ajánlatokon dolgozók táblázataiban – írja a VEKE, így az egyesület érvelése szerint „nem volt mit tenni, vissza kellett vonni a tendert”.

„Ha pedig műszakilag úgy állnak a dolgok, ahogy Tarlós István lefestette – és nemrég az egyik hídmérnök is elmagyarázta, már több helyen a láncszemek is úgy össze vannak rohadva, hogy az javíthatatlan – akkor nem marad más hátra, újra le kell gyártani az egész hidat. Lehet, még olcsóbb is lenne, arra pedig nagy az esély, hogy gyorsabb lehet az építkezés” – írták a posztban.

A Lánchíd a magyarok és a világ számára is Magyarország legfontosabb, legismertebb jelképe. Méltatlan és egyben vérlázító, hogy politikai marakodás tárgya lett – zárják a bejegyzésüket.

Kiemelt kép: illusztráció