Az elmúlt napokban mindenki, köztük mi is megírtuk, hogy az óbudai önkormányzat szerint ez év szeptemberétől metrónak nyilvánítják a szentendrei HÉV-vonalat, ezért maj sűrűbben közlekedhet. A főpolgármester pénteken azt mondta a sajtónak, hogy ezen az egészen minden épeszű ember röhög, mert nem igaz.

Megszólalt a szentendrei HÉV 5-ös metróvá nevezése ügyében Tarlós István főpolgármester, közröhejnek minősítve a szentendrei-HÉV-vonal átminősítésének hírét – írja az Index.

Ahogy arról itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon is beszámoltunk, az óbudai önkormányzat a honlapján jelentette be a fővárosi közgyűlés által elfogadott Budapesti Mobilitási Tervben szereplő, kerületet érintő fejlesztéseket. Az összefoglalóban kétszer is kitértek a szentendrei HÉV-re

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Ez alapján a fővárosi önkormányzat kezdeményezi a H5-ös HÉV vonal fejlesztését érintő kormányhatározatok módosítását annak érdekében, hogy a vonal Békásmegyer és a belváros közötti szakaszát metróüzemre alakítsák át, valamint a közgyűlés arról is döntött, hogy a H5-ös HÉV vonalat, tekintettel annak fontosságára, utasforgalmának nagyságára, 2019. szeptember elsejétől a főváros M5-ös metróvonalaként hivatkozza, és felkéri a BKK-t a szükséges módosítások átvezetésére. Ez utóbbi pontból azt a következtetést lehet levonni, hogy a szentendrei HÉV-et szeptembertől átnevezik 5-ös metróra.

De nem a főpolgármester szerint, aki az Indexnek elmondta, hogy az átnevezésre nincs is jogosítványa a fővárosnak. A HÉV-et ugyanis visszaadták az államnak, egészében a MÁV tulajdonában van. Hozzátette, szó sincs az átnevezésről szakmailag sem. A tervezett összekötés ugyanis nem klasszikus metróépítés, csak egy minimális szakaszon mélyépítés, és még akkor se nevezné metrónak, amikor megvalósul.

Ez ellen tiltakozom, ez kezelhetetlen, ez így egy ostobaság – mondta Tarlós István. Arról, hogy a főváros mégiscsak elfogadott egy olyan határozatot, ami erre utal, a főpolgármester közölte: Bús Balázs, óbudai polgármester kezdeményezte, hogy majd a tervezésnél metróként vegyék figyelembe a szentendrei HÉV-et.

De ezt így használni, az közröhej – nyilatkozta Tarlós István. Az 5-ös metró név a főpolgármester szerint még Demszky Gábor idejéből ered, akkor emlegették így az összekötött szentendrei és csepeli-ráckevei HÉV-et, legalábbis ezen az alapon javasolhatták most is.

Mint kifejtette, felőle a tervezők a tervasztalon nevezhetik metrónak a HÉV-et, de így nevezni valójában, az a világ vicce. Ez egy jó hecc, mert minden épeszű ember röhög rajta, csak éppen nem igaz – közölte végül.

Kiemelt kép: Szerelvény a szentendrei végállomáson – Fotó: BPK