A Tesla pénzügyi vonzatai – a relatív kérdéskör A Tesla, minden kétséget kizáróan egy státuszszimbólumnak számít, amely az anyagi vonzatban és az autóra ragasztott árcédulán is jócskán meglátszik. Az európai viszonylatban azonban a kép torz lehet, hiszen a számokból kiderül, hogy a magyar pénztárcához viszonyítva drága árucikkről van szó, ám európai és amerikai tekintetben már nem is annyira horrorisztukus az összkép.

Túlzások nélkül kijelenthető, hogy a Tesla a modern kor egyik legnagyobb sikere az autóipar viszonylatában. Mind a megjelenést, mind a működési elvet tekintve ikonikusnak számít az amerikai nyugati part autója. Az elektromos hajtás és a Tesla neve összeforrt egymással, mint Stan és Pan. A cég sikere abban is rejlik, hogy az egységes modellkép és az egyszerű stílusjegyek elképesztően letisztult megjelenést adnak a flottának, bizonyos modellek a kiegészítőkkel és extra szolgáltatásokkal folyamatosan képesek a megújulásra. A Tesla egy komplex, innovatív, ám hagyományos és egységes stílusjegyeket ötvöző autó, így szólítva meg a modern és minimalista modellek kedvelőit egyaránt.

A belépő kategória

Az amerikai szakírók véleménye, hogy a leginkább pénztárcabarát Teslák egyike a Model 3. Nomen est Omen, a 3-as model esetében három lehetőségünk van választani, ezek a Long Range, a Performance, valamint a Standard. A Teslák esetében kifejezetten fontos faktor az, hogy az autó megvásárlásával még nem értünk a kapott élmény végére, ugyanis az autók rengeteg extrával járnak. A Performance modell esetében talán nem a legélesebben, de a többi modell esetében azért megmutatkozik. Mind a négykerék meghajtás, mind az 530 km-es hatótáv arról gondoskodik, hogy egy kifejezetten szuper Tesla élményt kapjunk a Performance modellel. Az irányvonal és a minimum, melyet az asztalra kell tegyünk a Performance esetében, az euróban értve, az 68790.

Egy kaszttal feljebb

A határ, mint minden árucikk esetében, így a Teslánál is a csillagos ég, ezért érdemes csak apránként felfelé tekinteni az árakat illetően. A 3-as Performance felett egy kategóriával találkozhatunk az S modellel. A mutatók nem szignifikánsan jobbak, de tény ami tény, többet kap a vásárló, ám ez a bankszámla egyenlegen is nyomot hagy. Az S szubkategóriájában érdemes egy pillantást vetni a Long Range típusra, mely a maga 610 km-es hatótávjával és 250 km/h végsebességével is veri a 3-as modelleket. Az extrák esetében is szép számmal szemezgethetünk, de egyelőre maradjunk a realitás talaján és ne legyünk nagyravágyóak. A kőrisfa betét és a könnyűfém felni talán nem túlzás a kiegészítőket tekintve, mely megközelítőleg 3500 eurónyi pluszt jelent. Ebben az esetben tartunk 100 690 eurónál.

Az X faktor

A tengerentúli retorikában kifejezetten divatos kifejezéssé vált az X faktor kifejezés, mely a népszerű tehetségkutató show óta egy elég univerzális jelentéssel bír. Talán a leginkább adekvát meghatározás az a megfoghatatlan plusz, mely ott rejlik valakiben, valamiben. Ha a Tesla tekintetében vizsgáljuk az X modellt, kijelenthetjük, hogy egyediségből bizony nincs hiány. A Tesla X, akár a legszebb nő a világon. Tökéletes vonalak, különlegesen lendületes, természetes élménnyel kombinálva. Az X esetében a legszembetűnőbb pozitív csalódás nem más, mint az, hogy a mérete, súlya ellenére elképesztően jók a sebességi mutatói, melyet 102.390 eurótól át is élhetünk.

A Tesla a maga nemében luxuscikk, ám a kapott élmény és az árcédula kétséget kizáróan arányban van egymással. Egy szóval: megéri. Bővebb információ és több Tesla modell itt

Ez a cikk szponzorált tartalom. Ha Ön is szeretne ilyent Budapest környékének legolvasottabb regionális hírportálján, amely a forgalmas napokon már Magyarország 8. legolvasottabb hírportálja, akkor kattintson ide!