Augusztusig állandó munkavégzésre lehet számítani az M1-es autópálya fővároshoz közeli agglomerációs szakaszán. A sztráda tavaszi-nyári javítására mintegy 4,5 milliárd forintot fordítanak.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium intézkedéseket tesz a sztráda 2×3 sávosra bővítése előkészületeinek felgyorsítására.

A közútkezelő az elmúlt hónapokban is folyamatosan végzett kátyúzási munkákat az autópályán, március első felében pedig megkezdte és augusztusig ütemezetten végzi a lokális és nagyfelületű javításokat a Budapest és Tatabánya közötti szakaszon.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A már zajló beavatkozásokon túl, az országos komplex útfelújítási program részeként, az M1-es Hegyeshalom felé vezető oldalán, 2,5 kilométeres szakaszon Biatorbágy térségében, valamint egy 11,75 kilométeres szakaszon a Herceghalom-Bicske vonalon is végeznek majd sávfelújítást.

A kétszer három sávra bővítés jelentene tartós megoldást. A tárca ezért elrendelte a tervezési folyamatok felgyorsítását, hogy a kivitelezés megkezdéséhez szükséges engedélyes tervek akár már két éven belül rendelkezésre álljanak.

Az M1-es az ország egyik legrégebbi autópályája, Budapesthez közeli szakaszai negyven éve – azóta elavult technológiával – készült el. A sztráda igénybevétele az elmúlt években az általános forgalomnövekedést meghaladó ütemben nőtt. A gyorsforgalmi út több helyen is az elméleti kapacitáshatár feletti forgalmat vezet le, ráadásul az ott megforduló járművek fele teherautó és kamion. A burkolat és a pályaszerkezet állapotának romlását az időjárási viszonyok – szélsőséges hőmérsékletingadozások, sok csapadék, fagyok – is felgyorsították.