Hétfőn burkolatfelújítási munkák kezdődnek az autópályán, az M0-M7 csomópontban. A csomópont egyes ágainak felújítása több ütemben, félpályás, esetenként teljes útzár bevezetése mellett valósul meg. A várhatóan egy hónapig zajló munkálatokra, korlátozásokra előjelző táblák hívják fel a figyelmet. A térségben sebességkorlátozásra és megnövekedett menetidőre számíthatnak a közlekedők.

Burkolatfelújítási munkák kezdődtek

Hétfőn burkolatfelújítási munkák kezdődnek az M0-M7 csomópontban. A csomópont egyes ágainak felújítása több ütemben, félpályás, esetenként teljes útzár bevezetése mellett valósul meg. A várhatóan egy hónapig zajló munkálatokra, korlátozásokra előjelző táblák hívják fel a figyelmet. A térségben sebességkorlátozásra és megnövekedett menetidőre számíthatnak a közlekedők. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Félpályás korlátozás

A Magyar Közút tájékoztatása szerint munkák első üteme az október 2-6. közötti időszakban, tehát ezen a héten valósul meg. Október 2-án, hétfőn az M0-Nyíregyháza irányból az M7-Balaton irányba vezető ágon a hajnali óráktól, míg az M7-es autópálya Budapest felé vezető oldallal párhuzamos gyűjtő-elosztó pályán a délutáni óráktól félpályás korlátozás mellett lehet majd közlekedni.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Teljes útzárra is számíthatunk

A korlátozások első üteme várhatóan a hét végéig fog tartani. Október 5-én, csütörtöktől az M7-es autópálya Balaton irányába vezető oldal melletti gyűjtő-elosztó pályán teljes útzárat vezetnek be a szakemberek. Ezalatt az M7-es autópályán Budapest irányából az M0-ás autóútra mindkét irányba, továbbá a 8103-as jelű út Érd észak irányába nem lehet majd felhajtani.

 Eddig tart

A szakaszra vonatkozó teljes útzárat előreláthatólag az október 13-i hétvégén szüntetik meg a szakemberek. A zárás ideje alatt Budapest felől az M0-ás autópályára az M1-es autópályán keresztül javasolt felhajtani. A közlekedőknek ajánlott még indulás előtt tájékozódniuk a korlátozáshoz, munkavégzéshez kapcsolódó aktuális forgalmi helyzetről a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Útinform szolgálatánál, a www.utinform.hu weboldalon, de érdemes navigációs, közösségi autós alkalmazást is használniuk, hogy az optimális útvonalukat megtervezhessék.

Elkerülhető tragédia

A BudaPeskörnyéke.hu oldalán is beszámoltunk arról a halálos balesetről, ami szeptember 3-án történt az M3-as autópálya, Budapest irányába vezető oldalának 72-es kilométerében. A balesetben egy személy a helyszínen életét vesztette és az első információk szerint további három személy megsérült. Az MKIF Zrt. – Az ország útja friss posztja szerint a baleset elkerülhető lett volna.

Tíz járműben esett kár

A helyszínről származó információk szerint összesen 10 jármű volt érintett a balesetben, több ütközés is történt egymás után. A heol.hu hírportál úgy tudja, a karambolban elhunyt utas kirepült a járműből, valószínűleg nem volt bekötve. A súlyos sérülteket mentőhelikopter szállította el, egy ember életét azonban már nem lehetett megmenteni. 

Elkerülhető lett volna

 „A felvételen látszik, hogy esik az eső, a forgalom erős, sokan nem tartják a követési távolságot. Van, aki automata világítással közlekedik, így ilyenkor hátrafelé csak a féklámpa fénye világít. A videó tanulsága szerint többen is egyszerűen nem az út és látási viszonyoknak megfelelően közlekednek. Úgy váltanak sávot, hogy nem várják meg, míg ezt biztonságosan meg tudják tenni – ezzel váratlan fékezésre kényszerítenek másokat” – írta posztjában az MKIF Zrt.

Fantomdugó

„Emiatt és a kis követési távolság, valamint a nagyobb sebesség miatt úgynevezett fantomdugó alakul ki, miután többen fékezni kényszerülnek. Valós ok nélkül, de megáll a sor. Az álló kocsisort néhányan ki tudják kerülni – az utolsó pillanatban. Már itt is több balesetveszélyes helyzet alakul ki, míg végül valaki belemegy az egyik álló autóba. Koccannak. Az így kialakult forgalmi helyzetbe érkezik egy terepjáró, amely végül nem tud megállni és négy másik autót összetör. De ezt már nem mutatjuk” – írják a poszban.

A tanulság

Na, de mi ebből a tanulság? Egyfelől, hogy a baj akár egy pillanat alatt is megtörténhet. Továbbá fontos, hogy mindig a látási viszonyoknak megfelelően vezessünk, tartsuk be a követési távolságot, ha nedves az út, legyünk még elővigyázatosabbak, az automata fényszóró helyett, kapcsoljunk rendes világítást. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció