Tiltakozik a Magyar Autóklub a főváros keddi bejelentése ellen, amely szerint a felújított Lánchídon ezután sem közlekedhetnek majd autók, csak buszok, taxik, motorkerékpárok és kerékpárosok, valamint a teljes átadást követően gyalogosok.

Nem volt egyeztetés

A klub szerint a híd végleges forgalmi rendjével kapcsolatos döntést egy olyan szavazás eredményére alapozták, amelyről előzőleg nem zajlott szakmai egyeztetés, a szervezet szerint a kérdések eleve sugalmazták a döntéshozók számára kívánatos választ, így a Budapesti Lakógyűlésnek nevezett online szavazás nem volt legitim. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Egyoldalú volt

Erről így írnak az Autóklub, idézzük: „A Lakógyűlés szavazás minden szempontból vitatható egyoldalúságait igazolja a túlzottan fényes győzelmi arány, mint a tényleges vélemény-arányoktól merőben eltérő szavazási eredmény.”

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Ennyien szavaztak

Ahogy írtunk róla, a szavazásra jogosult 1,4 millió 14 évnél idősebb, budapesti lakcímmel rendelkező lakosnak csak mintegy 9 százaléka, összesen 136435 fő vett részt a szavazáson és 79 százalékuk voksolt a Lánchíd jelenlegi forgalmi rendjének megtartása mellett.

Korábbi felmérés

A klub álláspontja szerint nagyon intenzív és egyirányú agitáció eredménye az is, hogy a Medián-felmérése szerint a budapestiek 58 százaléka támogatja a jelenlegi forgalmi rendet a hídon, de a Magyar Autóklub szerint mindez azért lehetséges, mert a 2019-es, tehát a felújítás előtti forgalmi rendet változatlan formában senki sem ajánlotta és egyetlen szakmai szereplő sem foglalt mellette állást – írja a Telex.

Új szavazást szeretnének

A fentiek miatt a Magyar Autóklub olyan új szavazást szeretne, amelyet szakmai viták előznek meg és bár nem tartják indokoltnak az egyéni gépjárműforgalom kitiltását a hídról, támogatják a torlódások megszüntetését, illetve a kerékpáros és autós átkelések előnyben részesítését.

Sok a taxi

A közlemény arra is kitér, hogy az új forgalmi rendben úgy szervezték át a buszközlekedést a Lánchídon, hogy az ötven százalékos kapacitásbővítés mellett a közösségi közlekedés forgalma csak 12-14 százalékkal lett magasabb, a taxiforgalom viszont megháromszorozódott.

Erre utasítja a főpolgármester a BKK-t

Karácsony Gergely így utasításba adja a Budapesti Közlekedési Központ számára, hogy véglegesítsék a híd jelenleg érvényes forgalmi rendjét. Karácsony Gergelyék korábbi ígérete szerint abban az esetben, ha autómentes marad a Lánchíd, akkor a környező terek is meg fognak újulni. Jelenleg arra viszont nincs büdzsé, ráadásul a dolgot nehezíti, hogy a terület egy része nem a főváros tulajdonában van.

A kormány még nem adott pénzt a Lánchíd felújítására

Megkérdezték a budapestieket, hogy “Vállalásának megfelelően járuljon hozzá a Lánchíd felújításához vagy vonja vissza határozatát, és ne adjon pénzt a felújításra?” A voksolók 93%-a szerint a kormánynak ki kellene fizetnie a megígért 6 milliárd forintot. A kormány ugyanakkor kikötötte, csak akkor ad pénzt a Lánchíd felújítására, ha az autósok is birtokba vehetik azt.

Más kérdésben is egyértelmű a budapestiek akarata

Az egyik kérdés úgy hangzott, hogy mi lenne igazságos? “Ha a jelenlegi városvezetés is csak annyi elvonást fizetne, mint az előző vagy ha maradna a több mint tízszeresére emelt kormányzati elvonás?” A szavazók 91%-a szavazott az ellen, hogy több pénzt vonjon el a kormány adók és hozzájárulások formájában Budapesttől.

A közösségi közlekedésről is kérdezték az embereket

A fővárosiak kinyilváníthatták a véleményüket a főváros közösségi közlekedése kapcsán. “Függessze fel a kormányzati elvonások befizetését vagy csökkentse a járatok számát a közösségi közlekedésben?” – szólt a konkrét kérdés. A Budapesti Lakógyűlésen szavazók 88%-a nem akarja, hogy ritkuljon a járatok száma. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Lánchíd