Keddtől Esztergom és Budapest között is emeletes motorvonatok közlekednek, és ezzel újabb elővárosi vonalon járnak ilyen motorvonatok.
Népszerű a korszerű közlekedés
Minőségjavulást vár a közösségi közlekedésben az új szerelvénytől Menczer Tamás, külügyi államtitkár. Mint mondta 600, vagyis a korábbihoz képest másfélszer több ülőhelyet biztosít a nagyforgalmú vonalon. Hangsúlyozta azt is, az itteni tapasztalatok is azt igazolják, hogy a korszerű közösségi közlekedés népszerű, hiszen a szakasz felújítása óta jelentősen nőtt az esztergomi járat utasforgalma. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Rengeteg pénz
Az eseményen Schanda Tamás, államtitkár emlékeztetett rá, hogy a kötöttpályás közösségi közlekedés fejlesztése érdekében a kormány 2010 óta jelentős erőforrásokat mozgósít. A fejlesztések folytatódnak, ebben az évtizedben csak a gördülőállomány megújítására 2 ezermilliárd forint jut – tette hozzá.
16 emeletes vonat
A jelentős járműcsere előnyeit egyre többen élvezhetik, hiszen immár 16 emeletes motorvonat közlekedik 4 vonalon, 2022 végén pedig 40 viszi majd az utasokat – jegyezte meg.
Leggyorsabb közlekedés
Mostantól Esztergomból a főváros felé a leggyorsabb közlekedési megoldást jelenti a vasút. Völner Pál a térség országgyűlési képviselőjeként üdvözölte, hogy a szakasz fejlesztése kényelmes szerelvényt és korszerűsített vasúti pályát is eredményezett.
Sokan örülnek
Vitályos Eszter a Pest megye 3. számú választókerületének parlamenti képviselőjeként hozzátette, hogy a környéken élők számára az egyik legnagyobb kihívást a napi ingázás jelenti. Megjegyezte, hogy a közösségi médiában olvasható visszajelzések szerint az utasok már most örülnek a fejlesztésnek.
Környezetbarát
A MÁV elnök-vezérigazgatója a környezetvédelem jelentőségét emelte ki a sajtótájékoztatón. Homolya Róbert szerint a klímavédelmi célok a vasúti fejlesztése nélkül nem teljesülhetnek. Ennél fenntarthatóbb közlekedés nincs, az üvegházhatású gázoknak alig 1 százalékát bocsátják ki vonatok az EU-ban – hangsúlyozta.
Versenyképes a vasút
A korszerűsítések kiemelt szempontja az elővárosi vonalak versenyképessége, hiszen az utasok csaknem fele Budapest és a környező elővárosok között közlekedik – tette hozzá. Homolya Róbert szerint a főváros körül a vasúté lesz a legversenyképesebb közlekedési szolgáltatás, ha az eddigiekhez hasonló ütemben folytatódnak a fejlesztések. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép forrása: MTI/Máthé Zoltán