A 120a (Budapest–Újszász–Szolnok) vonalon hétfőn forgalomba állt az első emeletes KISS motorvonat – jelentette be a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. Ez az emeletes jármű a tizenötödik abból a negyvenből, amit a nemzeti vasúttársaság a svájci Stadler gyártótól rendelt. 

Csaknem 8 millió utas

Homolya Róbert a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a 120a a negyedik legforgalmasabb elővárosi vonal, az itt közlekedő vonatok évente csaknem nyolcmillió utast szállítanak. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Jövőre teljes lehet a flotta

Reményei szerint jövő év végén teljes lesz a KISS-flotta ezen a vonalon, akkor már tíz ilyen járművel találkozhatnak az utasok, akiknek a száma vélhetően ennek hatására tovább emelkedik. „Jelenleg a váci vonalon tíz, a ceglédi vonalon pedig négy emeletes KISS motorvonat közlekedik” – mondta Homolya Róbert.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

40 emeletes vonat beszerzése

A vasúttársaság elnök-vezérigazgatója felidézte, 2017-ben írta alá a MÁV-Start Zrt. a negyven emeletes motorvonat beszerzésére a keretmegállapodást, és a magyar kormány támogatásának köszönhetően mind a negyven járművet le tudták hívni a keretből. 

Jövőre forgalomba állhat az összes

A MÁV-Start Zrt. közleménye szerint jövő év végéig a megrendelt járművek mindegyike forgalomba állhat. A KISS motorvonatok elsősorban a budapesti elővárosi vonalakon közlekednek majd.

Az első emeletes vonat

Ahogyan arról a BudaPestkörnyeke.hu beszámolt, 2020 márciusában elindult az első emeletes KISS motorvonat a Budapest-Cegléd vonalon. Az emeletes vonatok részben a Dunakeszi Járműjavítóban készülnek.

Gyorsabbak és gazdaságosabbak

Az emeletes motorvonatok gyorsabbak és gazdaságosabbak a korábbi járműveknél, hatással vannak a környezet és természet védelmére is. A kormány kifejezetten olyan közlekedési beruházásokat támogat, amelyek elősegítik, hogy Magyarország a klímasemlegességben nagy lépéseket tegyen – mondta Tuzson Bence.

Leállították őket

A járvány miatt a márciusi forgalomba állás után a MÁV – a beüzemelés első időszakában szükséges külföldi szakemberek hazautazása miatt – átmenetileg kivonta a forgalomból a vonatokat, de 2020 augusztusában ismét forgalomba állhattak.

A legkorszerűbb elővárosi vonat

A Budapesti Fejlesztési Központ igazgatója, Vitézy Dávid is posztolt korábban a vonatokkal kapcsolatban. Mint fogalmazott: „A 150 méter hosszú KISS emeletes motorvonatok a világ legkorszerűbb elővárosi vonatai közé tartoznak, légkondicionált, tágas, 600 ülőhelyes utastérrel.

Budapestiek érdeke is

Ma a budapesti dugókat adó forgalom jelentős része az elővárosokból érkezik. Az elővárosi tömegközlekedés fejlesztése tehát nem csak az agglomerációból ingázók, hanem a budapestiek számára is elemi érdek. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: KISS emeletes vonat – Forrás: BPK